fredag, oktober 14, 2011

Sovvakten Himler!

Wilda har numera sovsällskap om nätterna. Himler har flyttat in i sängen, mot min vilja! Har försökt jaga ut honom men en stund efter att Wilda somnat smyger han in och lägger sig i fotändan!

Idag på dagen insåg jag att Wilda gillade sitt sällskap. Hon brukar alltid bli lite ledsen när hon vaknar. Idag hörde jag att det började, det ledsna gnället alltså, men precis efter måste hon ha fått syn på Himler för jag hörde hur hon skrattade och pratade. När jag kommer in i hennes rum ser jag en solstråle som sträcker sig efter Himler.

Men samtidigt blir jag lite rädd, hur stor är risken att han ska lägga sig över henne?

6 kommentarer:

  1. Ge katten lite cred. Han förstår ju att han måste vänta in henne om han vill busa, klart han förstår att Wilda är levande. Han ligger nog intill för att vara nära och för att beskydda!

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Lisa, jag tror Himler är väldigt rädd om lilla W och inte skulle lägga sig på henne. Vad mysigt att de funnit varandra.

    Med detta inte sagt att jag inte själv skulle bli gslen om Enya (vår katt) la sig hos Jonathan (som ju är ca 6 mån äldre än W).. så jag förstår din reaktion också. Men det verkar ju som sagt som han lägger sig vid fötterna och då skulle jag vara lugnare.

    SvaraRadera
  3. Ja Himler är väldigt mån om Wilda! Är ju därför jag inte längre jagar bort honom, men funderar gör jag ju. När Wilda är ute på gården är Himler med och håller ett vakande öga! :)

    SvaraRadera
  4. Wilma är ju så stor nu så inte ska du vara orolig att katten ska lägga sig på henne. Han kommer ju varken krossa eller kväva henne. Jag var orolig när Liam var bebis men nu är dom ju stora våra små "bebisar".

    SvaraRadera
  5. Skulle juh stå Wilda och inte Wilma så klart !!!

    (Skäms lite)

    SvaraRadera
  6. Catwik: Du är ursäktad! :) En bokstav hit eller dit! ;) Jag vet att man kanske inte ska oroa sig nu, men det gör man ju automatiskt! :) Men ska börja lita på Himler! Han ligger ju på sin plats i sängen, dvs fotändan! haha

    SvaraRadera