tisdag, oktober 25, 2011

Ångest!


Löning idag och det brukar ju vara månadens höjdpunkt. Men inte för oss. Inte just nu! Löningsdag är dagen då jag har ångest! Över hur vi ska gå runt ytterligare en månad! Men tur att det snart finns ett slut! 25 februari 2012 har jag räknat ut att DÅ får vi en bra månad med bra inkomst!

Nu kommer alla extrautgifter på löpande band. Denna månad är det återbetalning till försäkringskassan som vi delat upp på två mån, likaså vinterdäck... Sen kommer julen och då är Daniel ledig och det leder till dålig lön i januari, samtidigt som vi ska ut med 15000 i barnvagn- januari månad alltså. så 25 februari... Bara fyra mån dit!

Får hoppas att vi går över lika länge med den här knodden för då märks det inte så tydligt i plånboken när Daniel är hemma! De har brytpunkt 12-13e varje månad så är han hemma en vecka innan brytpunkt och en vecka efter så märker vi inte det i löneutbetalning! :)

Nej nog med tråkigheter! Jag ska iaf ut med Lillfia idag och köpa gallergrind och barnbestick så Wilda kan börja äta själv. Vinterskor får jag vänta med ytterligare en månad. Tur att mina gympadojjor funkar fint som vinterskor! ;) De har ju hittills funkat i två eller tre vintrar så varför inte nu liksom?

4 kommentarer:

  1. Usch! :O(
    Jag vet hur det är, lever idag på lägsta nivån på dryga 5000kr i månaden!!!! :O/
    Jag bara MÅSTE få ett jobb nu, detta går verkligen inte.
    Jo, jag tror att jag köper de kängorna jag provade igår, de dyrare är ju så klart bättre, det gäller nog de flesta barnskor överlag skulle jag tro. Får hoppas på ytterligare bidrag från Olivers mommo ;O)
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Varför måste ni betala tillbaka till försäkringskassan?

    Trist med månader med lite pengar, vet hur det är...

    SvaraRadera
  3. Mia: Vi är återbetalningsskyldiga för att de gjort fel. Daniel har ringt varje gång han velat ta bort sina måndagar (då han jobbat istället för att vara pappaledig) och de har då inte tagit bort de helger som han tagit pappaledighet för. Står tom i beslutet att de gjort fel och att vi gjort rätt som ringt in varje måndag, men nu får vi sota för det.

    Fiffi: Jag tror på lite dyrare vinterskor- våra håller ju fortfarande på att vänja sig att gå och då anser jag att det ska vara lite rejälare men fortfarande smidiga. :) Hoppas hoppas att du snart får ett jobb!

    Vet ju att det vänder men surt när det kommer extrautgifter månad efter månad som man egentligen inte räknar med. Tur att man kan betala räkningarna iaf! :)

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis hur det är, from 19 nov har sambon inget jobb och jag kämpar för att inte drabbas av panik. Nu finns det ju à-kassa och så, men det sliter enormt :( hoppas han snart får jobb igen.

    SvaraRadera