tisdag, oktober 11, 2011

Höstmys!

Solen sken under dagen så efter lunch begav vi oss ut!

Först tog vi en tur med vagnen och Wilda somnade strax. Vi gick inte långt, men det är ju för att jag inte kan gå så långt med min foglossning så tog en långsam promenad med 15 min/km som snitt. Så ni kan ju tänka er hur fort det går! ;)

När vi närmade oss hemma började Wildas hemska hosta. Lagom till parkeringen vaknar hon i panik och blir jätteledsen. Hon kommer upp i famnen och vi går hem. Hemsk mamma som jag är så ger jag henne nappen (hon får bara ha den numera när hon ska sova) och genast blir hon en annan tjej.

Nu ska det lekas! När hon satt sig på backen ett par ggr så konstaterar jag att galonisarna ska på.. När de är på kommer grannbarnen och frågar om de får leka med henne. Och det får de.. så medan de leker lite på gården passar jag på att göra lite höstsysslor så plockar fram krattan och börjar med framsidan. Nu är framsidan klar, ja näst intill iaf. Maken ska få ta hem sopsäckar så vi kan ta upp alla löv och sen kratta upp det lilla jag missade. Eller missade, Wilda blev trött så vi gick in. och på mig så kliade det så fruktansvärt (underbart med köldallergi).

Så idag blev det en mysdag i solen! och imorgon är det en ny dag, då blir det lite kalas för Wildas kompisar, läs: föräldragruppen..

Natti natti kära vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar