lördag, oktober 08, 2011

Namnval!

Vi är nu näst intill halvvägs gångna och igår berättade jag för mannen i huset vilket flicknamn jag fastnat för (har verkligen snöat in mig på ett namn)... När vi pratade namn tidigare gav jag samma namnförslag och då fick jag inte alls samma respons.. Då sa han "men det blir ju ett jättelångt förnamn till vårt efternamn så det går inte". Igår fick jag däremot "och hur uttalar man det" och så började han säga namnet om och om igen utan att riktigt lyckas.

I morse hade han en annan åsikt "namnet passar ju faktiskt in" och jag sa att jag tycker att det är så fint och det höll han med om. Sen var det ju det där med stavningen- jag tyckte att vi skulle köra på V och maken W, men även där kom vi snabbt överens.

Vi kollade lite statistik på namnet och såklart snöade vi in på Norge och i Norge stavar man vårt fina namn med W och med tanke på vårt efternamn så har vi nu bestämt oss för att stava med W..

Så även denna gång lutar det åt en WT (initialerna inte white trash) och det känns bra.

Pojknamn har vi kvar sen Wilda låg i magen! Det är också något vi fastnat för!

1 kommentar: