måndag, oktober 24, 2011

Självrannsakan

Alltså... När blev jag så förbannat tjock?

För sex år sedan när jag jobbade på cm så tappade jag vikt och jag såg ju riktigt bra ut!

När cm tog slut började jag gå upp i vikt (inte så konstigt kanske eftersom jag cyklat och sprungit i trappor 3-4 Tim om dagen varje vecka). Jag gick upp lite i taget till "faluvikt" och där stannade jag.

Men när kom flodhästkilona? Och när växte jag ur mina kläder? Det är inte ok nånstans då jag alltid mått dåligt över min vikt. I dagsläget har jag 14 (!!!!) kg till faluvikt och... 20 kg till då jag tappat vikt iom cm!

Ok nu är jag gravid men det är inte ok att jag som redan är tjock gått upp 4 kg under dessa veckor.

Får börja redan nu med att styra om mitt liv. Jag vill inte må såhär, jag vill inte se en flodhäst, valross, blåval eller silja line när jag kollar mig i spegeln. Och framför allt. Jag vill inte skämmas över min vikt.

Så mitt nya jag innebär dagliga promenader och träning tre ggr i veckan trots taskigt knä och foglossning som heter duga. Och... En sak till- jag ska inte banta men jag ska banne mig inte gå upp mer i vikt i den här graviditeten!

Håll tummarna för att jag lyckas!

1 kommentar:

  1. Men herregud - fina du! Väldigt mycket av din vikt är just nu vätska, förstår du inte det? Vikt är för f*n bara en siffra.

    Maria du får inte känna så här, inte än. Du måste hålla ut, för din sons/dotters skull! Självklart ska du ta hand om dig själv, men det du känner just nu är självdestruktivt. Istället för att döda dina knän och dina fogar, eller banta - försök att bara styra om dina måltider till EXAKTA fasta tider? Det är något som fungerat för många. En kund på Statoil tex började styrketräna och äta på fasta tider, inget annat. Han krymper nästan så man kan se det rinna av han!

    Jag älskar dig, hur du än ser ut! Jag älskar dock inte denna självdestruktiva sida hos dig. Varför kan du inte se det vi alla andra ser?

    SvaraRadera