tisdag, oktober 25, 2011

Stoj och stim!

Efter morgonvilan gjorde vi oss i ordning och drog iväg!

Första stopp: Jakobsberg och plocka upp systeryster...

Andra stopp: Big Baby, Häggvik... Där införskaffade vi oss en gallergrind till vårt kök! Tids nog ska vi även köpa en till entrén.. Daniel är rädd att W kommer springa ut nästa sommar utan att säga till när hon går och därav att han vill ha en grind. Vi kikade även runt på pottor och annat spännande! :)

Tredje stopp: Stinsen... Där blev det lite lunch på greken för mig och det där konstiga (som jag aldrig förstått varför man äter då det smakar spunk) för Sara. Hon tog en lasagne och den gillade Wilda! Så hon dissade sin mat och åt lasagne istället!

Fjärde stopp: Ikea, Barkarby.. Men först gick vi in på Mekonomen och köpte skydd till ryggstödet i bilen så ryggen fortfarande kan vara ljus när det är dags att vända bilstolen åt ett annat håll. Så blev ett med Nalle Phu! Kan ju inte ha prinsessor överallt! ;) Sen gick vi in till ikea och kikade. Skulle köpa barnbestick och det gjorde vi. Fick även med oss små tallrikar som W kan äta på och sen slutligen två lampor till köket. Jag slog sönder en lampa i somras och tänkte bara ersätta den med en likadan, men de vita var slut så köpte två svarta istället! :)

Sen var vår dag slut. Vi lämnade av syrran hemma och åkte hem till underbara Bålsta! Och väl hemma blev det storhandling innan avslut hemma!

Daniel har haft ett mindre helvete att få upp grinden nu ikväll! Jag och Wilda passade på att ta ett bad under tiden för att hålla oss ur vägen. Sen var W aningens skitig efter att ha ätit själv. Behöver jag tala om att det var mat överallt? :)

Så nu ikväll är det Desperate Housewifes för hela slanten! Jag ska bara fixa lite med tvätt innan och maken ska fixa disken! Och imorgon blir det till att röja här hemma lite är det tänkt. :)

Så nu... tar vi kväller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar