måndag, december 20, 2010

Wilda 10 veckor


Wilda har nu blivit stooor, hela tio veckor! Tiden springer iväg! jag saknar den där lilla lilla bebisen hon var när hon kom, men det är samtidigt väldigt kul att se framstegen, nya varje dag känns det som! Nästa vecka ska vi till bvc för att mäta och väga för att avsluta med en vaccinationsspruta! Ska bli kul att se hur stor hon är, 60 cm lär hon ha passerat utan problem så som hennes kläder sitter. Har ett flertal byxor i stl 62 som numera är som tights eller är för korta, men känns en aning tidigt att börja med 68 då de är för bebisar som är 4-6 mån gamla. haha. Vikten ska bli spännande med att se, tycker att hon börjar bli så smal- men så har jag kollat på hur jag själv såg ut som bebis med valkar överallt.

När det gäller utveckling så springer hon fram. Numera ska hon inte ligga, här ska det stå mest hela tiden och när Wilda blir lite trött i benen så är det sitta som gäller. Självklart klarar hon inte det här utan hjälp men kul är det att se att hon vill sitta och stå! Får se hur länge det dröjer innan hon försöker gå när man håller i henne! Sen har hon börjat sova i sin egen säng på nätterna! Inatt slog hon rekord genom att sova i sex timmar (!!!) innan hon gjorde minsta ljud. Sötfian!




och hur går det med mammakroppen då? Jo det går framåt men väääldigt långsamt. Idag har jag exakt tre kg kvar till vikten i januari när jag fick mitt positiva gravtest! Att det ska gå så seeegt! Och sen denna hängmage, nej den gillar jag inte! Och inte kan jag åka och träna heller eftersom jag inte har någon barnvakt till Wilda. Daniel kan ju inte ta hand om henne eftersom han inte kan bära henne och kvällstid numera är det bära som gäller! Jag kan ju erkänna att jag mår piss över att vara så låst! Jag hade ju ett mål att ha gått ner mina kg till 1 dec, men sköt upp det till julafton och nej jag hinner inte med tre kg fram till fredag!
Numera har jag flyttat in i sovrummet för att fördriva min tid.. Sovrummet och barnvagnspromenader! Ska ut om en stund hade jag tänkt mig, måste lämna tillbaka filmen jag hyrde igår!

1 kommentar:

  1. Gumman. Du hinner!
    Du ska se att du börjar det nya året med MAX 2kg kvar.

    Jag tycker det är fantastiskt att du ändå kommit så nära dina mål till den tid du ville! :D

    SvaraRadera