onsdag, december 01, 2010

Dag 13 – Den här veckan

Tycker att dagarna springer iväg. Helt galet fort! och jag får en hel del dåligt samvete då jag inte hinner ut på promenader med Wilda. Jag vill jag vill jag vill gå ut men nu när det är kallt ute vill jag inte gå ut när solen gått ner då det blir ännu kallare. Mycket av det beror på min köldallergi och jag kommer inte i några täckbyxor.

Iaf så i måndags var jag ute på jakt efter en present till min man ifrån hans mamma. Jag hade lovat att jag skulle köpa en present från henne till honom. Mötte upp min syster i Jakan för lite trevligt umgänge så vi tog en lunch och sen en fika!

Igår, tisdag, var det dags för Wildas tvåmånaderskontroll. De hade självklart glömt oss så vi fanns inte med på listan över läkarbesök så blev en timme längre än planerat på bvc, men kontrollen genomfördes till slut. Därefter kröp vi ner i soffan och bara myste. Båda vi somnade snabbt och vaknade först när det var mörkt ute.

Idag, onsdag, har vi varit och besiktigat bilen och ÄNTLIGEN är den igenom! Nu har vi vår ford att åka i! Fick kabla igång bilen och tack Michaela för lånet av kablarna! Sen när jag dragit upp motorhuven kommer vår holländska granne och frågar om jag vill ha lite hjälp och ja det tackade jag för. Hade annars tänkt hämta volvon och kabla på egen hand, men gick ju lite fortare att ta hjälp av grannen... I Vinsta däremot fick jag kräva lite hjälp av besiktningsmannen. Trodde att bilfärden dit skulle räcka så stängde av bilen, men tji fick vi. Efter besiktningen åkte vi hem igen och blev inbjudna på en fika hos grannen! TACK för fika och TACK för lånet av kablarna! :) Kul att se hur hon bor! jag kommer snart igen, jag lovar. haha.

Imorgon är det julbord på agendan. Men innan ska vi ut på promenad, Wilda behöver det! Ska ställa klockan så vi kommer upp i tid! Sen klä på mig av det jag har... Jag ska INTE frysa. Kl 16 ska jag plocka upp Issa i Väsby och därefter till Jakobsberg och hämta Sara.

På fredag är det dags för skola... Heldag! Hur ska jag orka komma upp tidigt? och sen köra hela vägen till Eskilstuna! Tror att det var något tidigt att börja med skola redan.

Sen är det helg och då har vi inga planer. Ska iaf ut på promenader både lördag och söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar