måndag, december 06, 2010

Vinterpromenad!

När Wilda hade sovit här på eftermiddagen beslöt jag mig för att ta en tur med barnvagnen! Jag såg till att vi hade reflexerna med oss och Wildas reflexöverdrag sitter redan på så det fick sitta kvar eftersom kl var 15 och det snart skulle vara mörkt utomhus.

Vi började med att knata ner till ica för att handla lite ljus till ljusstaken som jag nallat ifrån. Bålsta verkar inte få in de ljusen jag vill ha så nu byter vi helt enkelt ljusstake. Har gått en vecka snart så ljusen ska ju sitta i fönstret, här blir det inget vänta av!

Sen när vi gick från centrum och ica drog jag på mig min überfina reflexväst (en sån väst som vägarbetarna har) och jag upptäckte hur stor den var! Den täckte hela min vinterjacka och jag är inte liten i min jacka. Först tjock och sen en tjock vinterjacka på det, ja jag såg ut som en vandrande michelingubbe med reflexer på! Iaf så bryr jag mig inte så mycket- viktigast är ju att man syns i mörkret!

När reflexerna var på började vi vår hemfärd med en liiiten omväg på ca 4 km eller mer. Vissa vägar var bra plogade och där kom jag på mig själv att jag gick fort! Eller ja, jag går ju inte så fort men fort för att vara mig. Sen gick det lite långsammare där det var oplogat men inte mindre motion för det eftersom man får slita med vagnen då! Tur att jag har en terrängvänlig vagn! Stor och rejäl, men tar sig fram överallt- sånt gillar jag!

Vi var ute i två timmar totalt och det var så skönt efteråt! Benen var lite trötta, köldallergin slog ifrån så kliade kliade kliade i massor- benen och ansiktet var inte speciellt vackra, och svetten rann längs ryggen. nån nytta måste jag ha gjort!

Nu blir det lite småplock innan Lillstrumpa och jag går till sängen, så länge ligger hon här i soffan och sover!

Natti natti på er vänner!

en sak till, blir Leksand på lördag!

1 kommentar:

  1. skulle man kanske kunna få till en träff? Ni har inte vägarna förbi Borlänge?

    SvaraRadera