söndag, december 05, 2010

Dag 17 – Mitt favoritminne

I år har jag ju fått mina två största minnen i bagaget. Det ena minnet är vårt bröllop 15 maj och det andra Wildas ankomst 10 oktober!

Föda barn säger alla är ens största minne. och första barnet är nog det mest speciella. Vet inte riktigt vad jag kan säga om Wildas ankomst. Mest roliga var nog timingen! Att det drog igång 00.00 söndagen 10 oktober 2010. Då släppte slemproppen. Kommer ut från toa med ett leende och berättar för Daniel att det kanske drar igång inom ett dygn eftersom den var blodblandad. Daniel går och byter sängkläder och jag sätter mig vid datorn. 00.10 känner jag hur det blir alldeles blött i soffan - vattnet går och jag springer på toa.Allt är dyngsurt. Ropar efter Daniel att han måste komma med nya rena trosor (jag som precis bytt trosor). Han frågar vad som hänt och jag berättar att vattnet gått. fick ett fånigt leende av Daniel och sen följande fråga "är det på riktigt"... Det var det för soffan var alldeles rosa av fostervatten! 00.30 ber jag Daniel att gå in på www.varktimer.se för nu tycker jag att det kommer lite väl starka värkar lite väl tätt. Mycket riktigt, var tredje minut!

Det är det roligaste minnet jag har iom Wilda och när hon kom till oss! Från att slemproppen släppte 00.00 101010 till att hon var ute 06.16 101010 är ju inte riktigt det tempo jag förberett mig på men ack så välkommet! :)


Sen bröllopet då, 15 maj 2010. Vi ville ha just det datumet då vårt missfall hade sitt beräknade datum just då! Vi ville "hedra" vårt barn som inte kom till oss.

Det har varit min absolut roligaste dag och jag har nog aldrig känt mig sååå vacker nån gång. Kände mig inte alls stor fast jag var gravid i v. 20+2. Jag var så vacker och Daniel var så vacker, dock något orakad! ''

Roligast just den dagen var
1. Prästen Sten Bomans kommentar när man ska kyssa varandra "jag är inte nöjd än", dvs vi fick inte sluta med det.
och sen nr 2. Stefan och Jerker, vårt band- de är ju bara sååå roliga och minerna på alla gästerna när de kom in i prästkläder! haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar