fredag, december 10, 2010

Dag 22 – Det här upprör mig

Finns många men kan nämna någon av dem!

Alkohol är något jag alltid haft svårt för, jag dricker inte själv men har svårt för hur andra blir med alkohol i kroppen.
Är jag i en grupp med många fulla brukar jag oftast dra mig undan. Är jag i en tillvaro där alkohol har flödats i flera dagar blir jag arg och ledsen! Detta beror på min mammas alkoholism och min pappas alkoholproblem när vi växte upp. Polisen hade klippkort hos oss och kom var och varannan helg! Det som upprör är då hur alkohol kan påverka människan som dricker.

Barn som far illa är något annat som upprör!
sen spelar det ingen roll på vilket sätt, finns så många sätt att fara illa på! föräldrar som har problem, mindervärdeskomplex, mobbing, ätstörningar, jobbigt med skolan osv osv osv!

Pengar!
Finns det något man kan bråka om så är det om pengar! Är det något som engagerar, påverkar, upprör, glädjs så är det pengar! Vissa ser ner på folk som har ont om pengar, vissa kämpar för att få mat för dagen, få ekonomin att gå ihop. Jag själv har alltid klassat mig själv som fattiglapp och gör det än idag. Jag har huslån och csn-lån så skulder har jag upp över öronen! Nu är jag dessutom mammaledig och det blir man inte rik på! MEN vi har så vi klarar oss. och mer ska det bli framöver! Jag kör vidare på att hålla ekonomin här hemma, hade min man haft tillgång till den hade det nog sett annorlunda ut! :) Jag är en fattiglapp med radhus! :) men jag trivs med mitt liv!

Kroppsfixering!
jag själv har svårt för min egen kropp, över hur jag ser ut- än mer nu efter att min gravidmage försvann! Jag tycker att det är fint att vi ser olika ut men den här hetsen om den perfekta kroppen upprör! Varför får man inte se ut som man gör? Varför ska ALLA vara pinnsmala? Jag är en av dem som jagar "den perfekta kroppen" så jag ska egentligen inte skriva om det här, men ändå...
Jag vill kunna känna att min kropp duger som den är, även om jag kanske har några kg för mycket! Och faktiskt, jag mår inte dåligt fysiskt av att vara stor! Jag mår dåligt psykiskt- men det beror nog på mina tidigare ätstörningar!
Men dagens kroppsfixering är allt annat än sund. "så gör du för att gå ner i vikt"- ja det är en löpsedelslogan jag tröttnat på! Lev och må bra, det är något jag skulle vilja leva efter! NJUT av livet, det är alldeles för kort för att må dåligt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar