torsdag, december 02, 2010

Vi tog en vinterpromenad

Det var ju såååå fint ute och jag hade lovat Wilda att vi skulle ta oss en promenad. På med kläderna och fram med vagnen, nu ska vi ut och gå!



Jag blev alldeles salig när jag var ute i snön, jag älskar vintern! Jag gör det verkligen! Men bara om det är snö ute och snälla snälla snälla kan det inte få vara såhär fint fram till mars när det är dags att försvinna? Tänk vilken fantastisk vinter vi skulle ha då!


Tyvärr blev det inte en jättelång promenad, då jag kände att det började klia i ansiktet och på låren. Min köldallergi gör sig påmind! Wilda myste i vagnen hela tiden iaf och gör det faktiskt fortfarande! Nu är vi båda inomhus då hon inte tycker om att sova i vagnen själv utomhus. Sen blir jag så orolig att jag inte ska höra henne om hon skulle vakna när hon är ute. Måste köpa batterier till barnvakten jag har här hemma.


När jag kom hem var jag såhär vacker. Syns inte jättebra och de bilderna är när vi precis kommit hem. Fem min senare är hela ansiktet uppsvällt och är i både vita och röda toner! Typiskt att jag som är vinterälskare även är köldallergiker! Jag vill ju vara ute och ta lååånga långa promenader.





Har iaf kommit på vad jag ska önska mig i julklapp, ett par täckbyxor i stl ENORM! Då kanske jag får plats och så är det bara ansiktet som blir drabbat av köldallergin och inte benen med. Sen ett varmt underställ skulle inte sitta helt fel det heller! :) Undra om Tomten är snäll i år! Jag brukar ju inte få några presenter när jag fyller år men kan ju hoppas att jag får nån liten julklapp. :) En kanske jag är värd iaf, nu när jag varit "duktig" och förökat världsbefolkningen.. haha

2 kommentarer:

  1. du får önska dig en rånarluva av tomten också så kanske det blir lite mindre utslag! :)
    låter jobbigt med köldallergi!

    SvaraRadera
  2. Hjälper inte allergitabletter tex tavegyl eller aerius? De ska ju vara bra mot nässelutslag:)

    SvaraRadera