lördag, december 25, 2010

Underbara jul!

Julafton är snart över för min del! och det har varit den bästa julafton på många år! I år är det första gången på 16 år som vi syskon firat tillsammans, dvs jag, Sara, Daniel och Elin. Sandra räknas ju tyvärr inte eftersom vi inte räknas till "familjen" längre efter att mamma gått bort.

Vi har haft det riktigt härligt, men stressigt. Är vår första jul där vi stått för storkok och allt vad julfirande innebär! Så i år blev det inget Kalle Anka! Lite trist, men blir ju Kalle nästa år och då ska vi inte stå för det hela!

Iaf har vi haft en riktigt mysig jul! Det kom ingen tomte, men bra många julklappar- nästan galet mycket och ja Wilda fick MASSOR! Kläder i större storlekar, leksaker, gå-vagn, "resematstol" och gåstol med hoppgunga! Nu måste man köpa en bokhylla där man kan förvara alla leksakerna!

Blev dock sent för Wilda, hon har verkligen kämpat för att hålla sig vaken, men nu har hon kommit till ro! Igår sov hon 8 timmar i ett sträck, så jag hoppas på något liknande, att hon är så trött efter dagens bravader!

Fick lite roliga julklappar med, filmkamera från svärfar, kaffebryggare och vattenkokare av svärmor, elvisp av svågern, "eldstad" av pappa och TP... Sen till mig personligen blev det en sminkväska, halsduk, två stickade tröjor, en tunika, örhängen och halsband!

Imorgon ska vi åka till Wildas gammelfarfar för lite jullunch, sen ska vi slappa i soffan! Jag har blivit så himla dålig på att sova så börjar känna mig en aning trött!

God fortsättning kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar