måndag, december 13, 2010

Dag 25 – En första

... inblick i bandvagnsutbildningen från när jag gjorde lumpen!

Vi for två veckor till Villingsberg! vi var 9 killar och jag som delade på fem bandvagnar!

Roligaste situationen var när vi skulle åka uppför ett berg med våra bandvagnar. Halvvägs upp lägger min och Nilssons bandvagn av... Det är brant och vi har taskiga bromsar! Jag står på bromsen men vi åker bakåt.. Får till slut stopp på vagnen och när vi går ut för att få lite starthjälp så ser vi att bakvagnen står och dinglar halvvägs ut över ett stenblock! Det krävdes två bandvagnar för att få upp oss!

En annan anekdot från Villingsberg är när vi skulle tanka vagnarna! Jag stod utanför och Nilsson skulle tanka vår vagn. Även denna gång slutar bromsarna fungera så Nilsson åker rätt in i Svenssons vagn och han står där och tankar! svensson ramlar in i framvagnen pga den lilla smällen. Tur att han inte gjorde sig illa för det såg så himla kul ut. både jag och lt sikå började gapskratta! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar