onsdag, december 29, 2010

Första sprutan!


Så var första vaccinationssprutan avklarad, eller egentligen är de ju två eftersom W fick en spruta i vardera ben! Hon var så duktig lillskrutt, ledsen blev hon och pappa försökte trösta men blev nöjd först när mamma tog över!
Vikten har nu sprungit iväg sen 1.5 v tillbaka. Nu är hon hela 6040 g tung och 60 cm lång! Huvudet har vuxit till 40 cm i omkrets! Jag blev förvånad att hon vuxit så lite! Trodde att hon var längre eftersom 62 i byxor är för korta! Men hon är fortfarande en stor tjej! Börjar dock plana ut!
Nästa besök på bvc är om två månader!
Vi fick även "tillåtelse" till att prova ersättning på kvällarna eftersom mina resurser inte räcker till! Så kanske vi har en glad tjej även på kvällarna! igår ammades hon 3 ggr och sen fick hon 160 ml mjölk på flaska mellan 21-00... så efter sista 60 ml somnade hon gott! Dock funkade inte hennes säng inatt, heller inte att ligga bredvid mig i sängen utan blev en flicka sovandes på min arm. Kan jag tillägga att jag inte sov speciellt mycket? 30 min i stöten! Jag var inte pigg när klockan ringde 6.45!
Så duktig vår tjej måste jag ju bara säga, dock lite grinigt just nu- varför sova när man kan vara vaken fast ögonen håller på att ramla ihop? Nej det är ju dumt att vila och ta igen sig! :) Min skruttfia! Fast får ursäkta henne, hela dagen blev ju knas. Upp tidigt och sen sova när man kom hem igen och inte få sova när man brukar pga bvc-besök. Nej idag blev ju allt uppochner!

1 kommentar:

  1. Hoppas att ersättning ger lite mer sömn. Sömnen är central för tusan.

    Hoppas att hon bara blir extra sömnig av sprutorna och att hon slipper feber o så.

    SvaraRadera