onsdag, december 22, 2010

I nattens fotspår...

Nu efter några timmars plock tar jag äntligen kväll!

Håller på att rensa här hemma! Har nu packat ner nästan 4 flyttlådor, en med kläder som jag inte bestämt mig om jag ska behålla eller göra mig av med, eller ja- mina matchtröjor och djurgårdsflaggor ska självklart vara kvar, men det andra. Sen har vi kläder till Wilda, Daniels servis han fått av sin mamma och så lite blomkrukor och ljusstakar.

Imorgon ska jag gå lös på bokhyllan och tömma en sådär 100-150 böcker. Daniel har förbjudit mig att läsa dem då jag läst de 5-6 ggr vardera! Men de gör jag mig inte av med! Isfolket är mina favoriter och har kostat mig 7000 kr! Gästrummet ska bli spännande att röja för där är det fullt fullt fullt a la "Alzén-style"...

Det syns inte ännu att jag håller på att röja, men när det är klart- då blir det snyggt! Då har vi inte saker precis överallt! Sen så tänker jag som så att det är lika bra att rensa nu, för snart är Wilda och drar i allt och då flyttar man ju oftast upp allt en halvmeter och så har man kvar allt onödigt, men högre upp!

Daniel är dock inte så glad på mig då jag tar bort hans "prydnadssaker"... men nu är ju han invalid så då kan jag göra som jag vill! Nånting positivt ska jag väl ha för att stå i här hemma! :)

Har faktiskt även gjort i ordning Daniels garderob! Så nu har jag "min" ordning i hans garderob. :) Han är ju en sån där som blandar, tröjor på alla hyllor, byxor på alla utom kalsonghyllan osv. Men nu är det min ordning där så nu kan jag lägga in hans nytvättade kläder för ja, det är jag som tvättar och fixar här hemma, även när han har två ben att använda!

Nu är det dags att sova så jag kan rensa vidare imorgon! Ibland får jag mina ryck och då har jag svårt att stanna upp! Sånt här gillar jag!

Imorrgon kommer dessutom min syster och hjälper mig att förbereda inför julen! Så städningen gör vi tillsammans, Daniel ska försöka fixa diskbänken och spisen.. Kanske torka köksbordet.. Så får vi göra det andra!

och jo, jag och Wilda klädde hennes lilla gran idag! Ska ta kort och visa imorgon! Den blev iaf jättefin! Sen har jag även fixat i hennes rum. Rensat bort allt som inte är hennes, eller ja flyttlådorna med det som julpyntet brukar ligga i får vara där över julen och garderoben som ska till tippen! Sen har jag täckt över hennes sittdel, babyskyddet och vagnen så inte katterna ska håra ner. Dessutom står flyttlådan med hennes för små kläder i ena hörnet. Och babysittern och babygymmet finns i rummet! Snart kan det bli ett barnrum på riktigt och inte bara förvaring! :)

Nej just det, sova var det!

God natt och sov så gott kära vänner och läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar