söndag, december 05, 2010

Underbara vinter!

Nu njuter jag i fulla drag! tänk vad underbart det är när det är så mycket snö som det faktiskt är ute nu och då är vi bara i december! :)

Men med vinter så kommer även förkylningstiderna. Wilda har åkt på sin allra första förkylning och hon har inte varit vaken många stunder idag. Hon tycker att det är jättejobbigt och gillar det inte alls. Sen har hon två dumma föräldrar som trycker in en massa näsdroppar (koksalt) i den stackars näsan. Då blir hon ännu mer förtvivlad innan hon upptäcker att det går att andas och kort därefter somnar hon igen! Åtta veckor gammal och nu sin första förkylning! Jag lider när wilda inte mår bra! Men mycket kärlek får hon, det kan jag inte ge för mycket av iaf!


Vi var förresten ute och gick i det fina vintervädret idag! Gick vid 12.30 och kom inte hem förrän 15.20. UNDERBART! Mötte upp Daniel i centrum med och storhandlade för veckan. Kanon, nu behöver vi inte tänka på det förutom lite mera bröd till min frukost! Apropå dagens promenad, ska det fortsätta såhär med snö och taskig plogning lär jag få en rejält bra kondition och schyssta spiror! Kanske kan tappa 3 eller 5 kg på det med! :) Flåsade fint i uppförsbackarna idag iaf i all denna mådden som är på gångvägarna!

Undra vad kommande veckan har att erbjuda? Några förslag? Har visserligen möte med "mammagruppen" på tisdag och efterkontroll på onsdag. Sen blir det skola på fredag. Dalarna på lördag? Får jag åka upp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar