fredag, december 24, 2010

Nu har vi jul...

här i vårt hus! 24 december! Julafton! Här ska det firas!


Granarna står på plats, Wildas lilla gran i hennes rum tillsammans med Nalle Puh! Köttbullarna är rullade och förstekta, inkl de vegetariska, dvs mina! Skinkan är klar och kylen är FULL av mat! Morgondagen består i att få fram all mat och laga det som skall lagas och sen göra dessert!



Det råkade även bli en hel del julklappar! Självklart är de flesta till Lillstrumpa! Minst får mest! Men det är väl så det ska vara?

Vill även tacka för de julkort som kommit till oss här i Bålsta! Tack Lisa, Kicki och Anders, Gudrun och Ulf och slutligen Börje och Birgitta! TACK TACK!


Nu är det mitt i natten och här sitter vi, jag, Grisen och Elin framför tvn och har lite mys! Uppesittarkvällen börjar närma sig sitt slut och ingen vinst fick vi på bingolotto heller, men köttbullarna blev ju klara, likaså skinkan och håret färgat! Blev en annorlunda uppesittarkväll men förbannat trevligt har det varit!

Slutligen vill jag önska mina nära och kära, vänner och ovänner, nya som gamla, ja alla som ligger mig om hjärtat en riktig GOD JUL!

1 kommentar: