fredag, december 17, 2010

Längtan!

Alltså det är heeelt sjukt! Jag längtar efter Daniel! Jag och Wilda lämnade Daniel vid 12 på dagen idag då jag ville att hon skulle få sova sitt långa pass hemma och inte i barnvagnen på ett sjukhus. Dessutom hade jag itne så många blöjor kvar i väskan och ville inte riskera någon olycka!

Nu är det kväll och Wilda sover. Jag längtar efter min make! Skulle vilja krypa upp hos honom och bara mysa. Det har gått 11 timmar! Helt galet ju! :) Jag är inte van vid att vara själv såhär då det oftast är jag som är borta. Okej att han är ute nån enstaka gång eller tränar kvällstid men han kommer ju alltid hem på nätterna!

Jag är helt enkelt väldigt otränad vid att sova själv! Hoppas nästan på att Wilda ska vakna så vi kan mysa! Men samtidigt är jag sååå stolt över henne att hon nu börjar lära sig att sova i sin egen säng. Inatt sov hon första gången där och då blev det 3 timmar och 40 min! Jag var riktigt stolt över henne, men jag vaknade ett flertal ggr i rädsla om att hon var försvunnen! min vackra lilltös!

Apropå nå helt annat. För att fördriva tiden här hemma idag har jag gått lös på årets julpynt! Granen är uppe, julpyntet framme och klapparna ligger under granen! Blir ju bra det här! Snart är det jul!

och lite otippat, lillebror "Grisen" fyller 25 år idag! Han börjar bli gammal! Tänk när han var liten och hade blöjan nere vid knävecken och var ute och gick i sina träskor tiiiidigt på morgonen för att kolla på lastbilar. Var så tidigt att mamma och pappa fortfarande sov! Eller den gången då vi firade lucia och det slutade med att hela köksbordet brann! Ja mycket har man varit med om i sina dagar!

Nej nu blir det lite mer tv. Snart sängen då jag varit vaken i 20 timmar nu! Det känns!

1 kommentar: