söndag, januari 30, 2011

Så var helgen snart över...

och den har varit både upp och ner.

Igår provade jag zumba för första gången! Det var kul. I 20 min ungefär, sen fick jag så ont i nedre delen av magen att det tog upp mesta fokus. Men på lördag hoppar jag på det igen, då kanske det tar 21 min innan jag får ont i magen! ;) Skaka rumpa is the shit så zumba passar mig alldeles ypperligt!

Resten av gårdagen gick i lugnets tecken. Jag kände mig lite trött så jag och W tog oss en powernap på eftermiddagen och sen låg vi och kollade på tv resten av eftermiddagen och kvällen. Vid 20 tog vi oss ut med barnvagnen och det gick ju som det gick.. Kom ner till Västerängen och där öppnade W upp i en ljudlig fanfar i nivå "gallskrik"... Så det var bara att försöka få henne på bättre humör, sätta henne upp, lägga henne ner, ändra läge på handtaget så hon fick gå framåt- men inget hjälpte utom en sak.. Att jag bar henne. Så med ett par km hem så fick jag BÄRA henne hela vägen. 7 kg kan kännas lätt men efter ett tag blir det tungt- än mer när det bara är uppför när man ska hem. Hon somnade tryggt i mammas famn och när jag trodde att hon somnat ordentligt lade jag henne i vagnen men då drog det igång igen så var bara att ta upp henne ännu en gång. Och då beslöt jag mig för att bära henne hela vägen!

Sen idag startade jag dagen med att ställa mig på vågen. Visade positiva siffror, dvs- jag har gått ner lite i vikt. 0.4 kg på en vecka! Det känns bra, även om det är en liten siffra att det åtminstone händer nånting. och om man minskar långsamt är det ju oftast lättare att hålla vikten. :)

Därefter blev det en sväng till sats för idag stod det pilates på agendan. Har beslutat mig för att köra pilates en gång i veckan för att få ordning på bålstabiliteten och magmusklerna! Just nu sitter de högt högt uppe i trädtopparna. Man får plocka fram kikare för att kunna se dem. Men mitt mål är att komma närmare de där trädtopparna för att sen kunna nå dem! :)

Och efter sats så blev det en sväng i solariet för att sen åka hem och byta om. Ut med Michaela för barnvagnspromenad- helt underbart väder ute och jag njöt verkligen! och trevligt var det. Det måste vi göra igen! Och direkt efter att ha kommit från barnvagnsturen blev det en sväng ner till brädgården för att köpa lite plugg och grejer- sen satte Daniel och hans pappa upp vår nya hatthylla så nu ser det jättebra ut i hallen.


Sen nu under kvällen har mannen i huset färgat håret på mig, vi har käkat thaimat och nu lite söndagsmys med diverse onyttigheter! Imorgon tar vi nya bantningstag. Ska även börja äta lite enligt lchf igen men kolhydrater till frukost för att därefter ta bort övriga mål kolhydratsintag! :)

Nej nu blir det söndagsfilm! Natti natti och trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg :) Vad härligt att du har mycket energi till träningen :) Jag fick oxå positiva nyheter på vågen idag, på en vecka minus 1.4 kilo. Ja det var en härlig promenad häromdagen, idag var de ju så halt! Jättebra för mig att komma ut, kanske fredag igen? Hoppas ni får en skön kväll o att w somnar utan protester ikväll :) kram

    SvaraRadera