tisdag, januari 11, 2011

Mammamys!

Idag for vi hemifrån strax efter 10 för att möta upp ett gäng mammor inne vid Fridhemsplan kl 12. Mötesplatsen var Espresso House... Blind som man är så fokuserade jag på utgången jag skulle ta! Springer ut och kollar och funderar "var är Espresso House"... Går längs vägen men jag ser inget.. Går tillbaka och kollar åt andra hållet, inget resultat. Vänder igen och då möter jag en av mammorna! Hon hittade inte heller. Så vi går och kollar tillsammans men får känna oss besegrade så jag knatar in till Pressbyrån och ja Espresso House ligger ju på vägen UT från tunnelbanan, dvs jag har gått förbi det! goddag yxskaft! Inne på pressbyrån mötte vi även upp nästa mamma! :)

12.02 kom sista mamman och vi var ett gäng på sex st mammor och lika många bebisar!! Vi tar ett promenadstråk genom rålis och sen upp till Baby Revolution, café och babybutik, perfekt för småbarnsföräldrar! Vi tog oss en varsin macka och kaffe/te och slog oss ner i ett hörn, eller ja, vi tog upp mer än så iom sex barnvagnar! vi satt där ett bra tag och det var jättetrevligt! och jag blir lika förvånad varje gång jag ser hur stadig Wilda är! här hemma är det ju Wilda men bland andra jämnåriga bebisar ser man hur stadig hon faktiskt är!

Sen är det så roligt att se hur stora alla bebisar är, att alla går framåt! Charmigast av dagen var nog när W ville hålla handen! Hon lutade sig framåt till den andra bebisen och tog på armen och när hon fick grepp om handen drog andra bebisen ifrån sig sin och W lutade sig ännu längre fram för att hålla handen! Charmtroll!

Nej alla mammorna ska vara stolta över sina fantastiska bebisar, såå fina allihopa!

Efter fikat tog jag och mammorna avsked. Jag och en annan mamma tog en promenad ner till centralen och tog pendeln därifrån.

Nej idag har varit en riktigt lyckad dag! TACK MAMMOR för en jättetrevlig eftermiddag! :)

1 kommentar:

  1. Tack själv! Wilda är helt klart charmtrollet i gänget, flörtade för fullt! Helt underbar ju! Mer mammamys framöver tycker jag! Det blir avslappnat på ett helt annat sätt än med vänner utan barn.

    SvaraRadera