tisdag, januari 04, 2011

Hur mår mamma då?

Ja Wilda blev 12 veckor i söndags men hur mår hennes mamma då?

Jo hon mår alldeles förträffligt, eller just nu har jag ont i magen, typ som mensvärk. Det verkar vara en vana sen W kom.

Ställde mig på vågen idag och då visade den 2.4 kg kvar från grav. Det betyder att det inte ändrat jättemycket sen innan jul, men under julen gick jag upp två kilo så det är ju positivt att jag tappat de kilona iaf, och något hekto till! Har någon enstaka cm kvar i midjan och måååånga, en sådär 10-15 stycken kvar där jag är som tjockast, dvs navelhöjd.

Idag har jag iaf varit och kört spinning. AJ AJ AJ i rumpan, men kul var det! När halva passet var genomfört var jag helt galet slut i benen- kondisen och musklerna är inte vad de var för ett år sen! Var tom fortfarande öm i rumpisen sen spinningen på nyårsafton! HAHA.

Men som sagt, mensvärken efter träning.. Varför? Har det nåt med magmusklerna att göra? Eller något annat? Enligt efterkontrollen så såg allting bra ut iaf så jag behöver ju inte oroa mig att det är nå knas således. Eller vad vet jag egentligen? HAHA.

Om en månad ska mina 2.4 kg vara ett minne blott och gärna kunna känna mig något finare än jag gör nu. Men man ska ta det som det kommer, Wilda gjordes visserligen på en dag, men det krävs ju 9 månaders utveckling innan hon kunde titta ut så får tänka att det tar lika lång tid att få tillbaka gamla kroppen!

På torsdag blir det iaf bodypump och på lördag 90 min spinning, hur ska jag orka det? HAHAHA.

Nej en dusch på det här och sen förbereda inför morgondagens arbetsdag!

1 kommentar:

  1. Jag tror att det är klokt att tänka att det måste få ta tid att återställa kroppen. Sen är det ju dessutom så att vissa grejer förmodligen ändras för gott. Men det är det ju värt när man fått en sån liten goding ;-)

    SvaraRadera