tisdag, januari 25, 2011

Lite ledsen!

Står och viker tvätt, hänger tvätt och plockar i tvättstugan och jag upptäcker att min svarta amnings-bh är trasig. Helt söndersmält! Daniel tvättade igår och jag går genast och frågar hur han tvättar egentligen...

egentligen är det inget att bli ledsen över MEN jag blev det. Jag har så lite kläder jag kan ha så det här var bara ännu mer att fylla bägaren i. Jag kommer inte i mina gamla kläder för att jag är för tjock, jag kommer inte i mina gamla bh:ar pga att mina mjölktuttar är för stora, enda kläder jag kommer i är mina kjolar som bara är rent tyg- dvs ingen dragkedja eller nåt! men då är alla mina leggings alldeles utslitna och trasiga eller så är jag helt enkelt för tjock för mina gamla så hängmagen hänger utanför!

Det är ju bara bagateller men jag har 75H i bh nu och jag vill inte lägga massor med pengar på nya bh:ar när jag inte har några pengar! Eller ja, vi har ju till räkningarna och kanske så vi överlever men inte mera. Daniels sjukskrivning har inte gått igenom så vi vet inte när det kommer pengar därifrån! Sen kan man inte springa in på Lindex eller HM och köpa nån billig bh eftersom de "bara" har upp till F..

Sen viker jag alla kläder och inser vad lite kläder Wilda har! Nästan alla 62 sitter som korvskinn så de ska packas undan och 68 var det faktiskt inte jättemycket kläder vi hade i och 74 är på tok för stora. Kollade på ett par svarta byxor W har fått av sin morfar och ja de har hon bara använt 2-3 ggr och nu är de små... Det är nästan så att jag längtar efter ett syskon till W bara för att få använda de där kläderna några fler ggr!

och mycket kläder har kommit bort för W! Inte konstigt att hon inte har några kläder... Är det något jag vill ha koll på så är det hennes kläder, leksaker, pryttlar- ja allt som tillhör henne. Men nu är det en del kläder som är borta och i leksaksväg så är det hennes bitfot hon fick i julklapp av sin farbror. Frågar jag Daniel så får man till svar "ja den ligger väl nånstans".. Den ska inte ligga nånstans, den ska ligga i hennes rum när den inte används- eller i kylen för att kylas ner!

Nu väntar jag på att de ska somna där inne så jag också kan gå och lägga mig. Jag orkar inte prata med mannen i huset just ikväll, det kan jag ta en annan dag! Vi är inte osams, men ibland orkar jag bara inte med hans loja inställning till saker som försvinner! Wildas saker är viktiga för mig att hålla koll på!

och ja, jag är fjantig men jag står för det. I värsta fall får jag väl skylla på amningshormoner! Eller att jag sovit 2-3 timmar nu sista nätterna. Inatt somnade jag först strax efter 3... Sen vaknade Wilda 03.42... Vid 4 somnade hon igen och strax därefter kunde jag somna. Klockan ringde 5.30... och det värsta av allt, jag känner inte att jag är trött förutom sandpappren till ögon!

Natti natti, hoppas ni kan sova- det lär ju jag få svårt med!

Imorgon är en bättre dag!

5 kommentarer:

  1. Hej! Vi känner inte varandra men jag har följt din blogg ett tag nu, och kände att nu måste jag göra mig hörd. Jag heter Elin och är 24 år och mamma
    till två killar på 3,5 år respektive 9 månader (april 10). fråga mig inte hur jag hittade hit för det kommer jag ärligt talat inte ihåg... det jag ville få sagt hur som helst är att jag känner igen mig i så mycket av vad du skriver. Min sambo har också en slappare inställning till livet rent generellt och ibland är det så otroligt irriterande! Vi har haft det otroligt tufft ekonomiskt så där vet jag också hur det är. Jag tycker varken du är löjlig eller dum. Man behöver få vädra ur sig! Till sist är jag imponerad av dig som orkar plugga, det är starkt gjort och väl kämpat. Kämpade själv min sista termin med minsta lillen med mig. Hoppas att allt löser sig nu med din mans sjukskrivning. Hoppas att det är okej att jag fortsätter läsa din blogg. Kramar från Elin i Partille

    SvaraRadera
  2. Ett tips är att försöka hitta kläder begagnat till Wilda i stl 68. Sen är det ju halva reapriset nu ute i affärerna, fast oftast är den stl man vill ha slut. Men begagnat är ett hett tips om det är tomt i plånboken!

    SvaraRadera
  3. Gumman!!! Jag lider verkligen med dig.
    Att jag inte har tänkt på dig när jag sålt mina kläder? De var i princip "oslitna" eftersom jag knappt använt dem. Jag ska se över om jag iaf har några tights du kan få ärva :)

    SvaraRadera
  4. Tradera eller Blocket brukar vara bra ställen att fynda barnkläder på billigt! Det kanske kan fylla på garderoben lite utan att göra alltför stora hål i plånboken?

    SvaraRadera
  5. Är din kupa verkligen H? Ett tips är att pröva en större storlek tec 80 eller 85 runt om...du brukar kupan bli mindre och det är lättare att hitta storlek i vanliga affärer!/J

    SvaraRadera