måndag, januari 17, 2011

Underbara måndag!

Idag har verkligen varit en underbar dag! Helt fantastisk!

Jag fick först liiite sovmorgon, dvs mannen gick upp med W alldeles ensam och jag fick ligga och dra mig i 30-45 min innan jag kom efter. Sååå skönt! Visserligen är W väldigt mysig och snäll på det viset att jag får sova på nätterna, men dumma jag ska ju då "passa på" att göra det jag tycker är trevligt, sitta framför tvn med TV 4 Fakta på och datorn i knät, alternativt småstäda. Plocka och fixa och så. Så när Wilda vaknar är jag TRÖTT!! Bättring på det!

Sen strax före 13 knatade jag och Wilda till M för lite mammamys. Jättekul att lära känna nya människor och så roligt att vi har ungefär samma upptäckter när det gäller våra döttrar. Skillnaden på våra barn är att Wilda gärna knatar runt i gåstol och V hoppar och upptäckt sina fötter.

Vid 16 gick vi hem igen, hade lätt kunnat stanna längre men hade inga reflexer med mig och så väntade jag ju på att Lisa skulle komma över! och jag hann vara hemma i 10 min. och det är sååå skönt att umgås med henne. Det är så avslappnat, glatt och bara härligt! :) När Lisa klev innanför dörren så var jag i full gång med att avboka kvällens spinning och Lisa säger "hade du tränat något annat än spinning hade jag kunnat följa med och träna".. Sagt och gjort och vips så hade jag bokat mig till bodypump. :) Lisa plockade även fram sin gigantiska kamera och lite utrustning och så fotade hon lilla älskade W!

Sen blev det lite träning och det gick ju faktiskt bra, kanske dags att lägga på lite vikter snart. Antingen det eller fokusera ännu mera på teknik! Nu börjar jag ju få kläm på det där! och vissa muskler skulle orka med lite tyngre. Kanske ska avvakta något pass mer innan jag ökar. Är ju pinsamt vek måste jag få erkänna! Men när våren kommer blir det strikta regler... Barnvagnspromenader 7 dagar i veckan om vi inte ska iväg på något eller liknande och träning minst tre dagar i veckan! Eftersom jag har W så tänker jag inte försöka hänga upp mig på träningen utan försöka med tre dagar men gärna få fler i ryggsäcken! Allt hänger ju på hur det funkar hemma. Familj först, träning sen!

Efter träningen lämnade Lisa oss och åkte norrut! SNART ses vi igen! Ska försöka få ihop lite pengar så jag kan åka till Falun och hälsa på, vill ju se hur du bor älskade vän!

Sen nu ikväll har vi haft lite soffmys med 2½ män på tv. Den serien är ju alldeles underbar! Så himla rolig, även om man sett avsnitten 10 ggr innan! Och nu har Lillfia somnat och vad gör jag? Jo sitter vid datorn och har tvn på i bakgrunden, men ska borsta håret och fixa i ordning mig för natten!

Underbara måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar