torsdag, januari 06, 2011

26 år och gammal?

känner mig som en gammal gammal tant idag.

Har haft ont i en tå i några veckor nu, i veckan började jag fundera på om det kan vara nageltrång? Ja självklart måste jag undersöka. Fram med pincett, kniv, sax och en nål- självklart är det inte decinficerat.. Jo nog hade jag en nagel under huden. Skär, klipper, sprätter och blöder.. Det vätskar och blöder. AJ... Ja det här gjorde jag ju inatt...

I morse känns det ganska bra i tån, inte lika rött heller.. SKÖÖÖNT! Nu kanske det kan läka...

Men så ska Lillskrutt upp och jag lyfter henne och det bränner till i ryggen. AJ! Ja ja, hon måste ju få ren blöja och få på sig lite kläder! Jag känner mig väldigt otymplig för det verkligen hugger i ryggen. Ja ja, lite smärta har ingen dött av!

Sen bestämmer jag mig att jag ska åka och träna... Styrketräning borde göra susen! Jo tjena, "Agda 90" på bodypump! Det var inte kul, men trött blev jag. Fick dock ta bort hälften på ryggövningen... Så i frivändningarna var det pinsamt lätt men i marklyften gjorde det galet ont... Så där blir det ingen träningsvärk.. men armar, axlar och mage kommer det nog lite träningsvärk i...

nu på eftermiddagen tog jag mig ett bad. Tänkte att värme kan ju göra att värken i ryggen släpper! Mycket riktigt, var sååå skönt... Spanade även in min tå och ser en varbubbla.. Trycker lite och var och blod kommer så nu kanske sista skiten är ute! men så klev jag upp ur badet och det blev lite kyligare- brukar ju bli det när man torkar och ja det gör fortfarande lika ont!

vi är nog trasiga familjen här hemma, jag med min rygg och mannen med sin fot. Men det släpper nog snart, ska ju träna 90 min på lördag och jobba hela dagen imorgon! Tjohoo, här kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar