lördag, januari 15, 2011

Ut med julen- in med sommaren!

iaf om man tänker gardiner! Jag är ju inte känd för att byta gardiner så ofta, tar ner de inför jul och upp i januari igen!

Julen skulle ha dansats ut i torsdags redan, men gardinerna har fått sitta kvar då jag är lite seg på att byta ut dem. Gran och julpynt är nerpackade så det ska bäras ut imorgon till förrådet! Men gardinerna satt fortfarande uppe..

Så nu ikväll har jag tagit tag i det hela... Just i skrivande stund är kök och vardagsrum somriga igen så nu är det bara resten kvar. Wildas rum kommer nog stå tomt med gardiner tills jag hittat vilka jag vill ha där.. Har en idé på vad som kan se bra ut, men får nog fundera lite till! men sovrummet och gästrummet ska få upp sina gardiner iaf. Tur att dygnet är långt när man har en kvällspigg dotter vid sin sida!

och apropå världens finaste tjej så har vi nu listat ut att vi har en vaktkatt här hemma.. Shira heter hon. Så fort Wilda är i sovrummet ligger Shira en halvmeter ifrån och rör inte sig ur fläcken förrän Wilda byter plats. Så ligger W och sover i sin säng i fyra timmar, ja då ligger Shira och håller koll på henne i min säng. Ligger W i vår säng i mitten- ja då ligger Shira en halvmeter ifrån och har full kontroll! Hon bryr sig om sin lillasyster!

Nej ska jag bli klar idag lär jag nog fortsätta med mina gardiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar