torsdag, januari 06, 2011

Senaste framsteget!

här hemma händer det grejer! och vad är det då som har hänt undrar ni? Det ska jag tala om, *stolt och glad*...

Wilda fick en gåstol av sin Morfar i julklapp. På denna gåstol finns det styre, nyckel, tuta och lite andra knappar och en skallra. Knapparna spelar melodier, tutan tutar, nyckeln "startar" och styret gasar.... På julafton satte vi henne i den för att bekanta sig med julklappen och den blev genast en favorit. Sen när batterierna kom i fick den en extra guldstjärna i kanten. Ju mer hon suttit i stolen har hon tryckt alltmer på knapparna och diggat med huvudet till musiken!

Men nu var det inte stolens finesser vi skulle prata om utan om Wildas framsteg.

Iaf, i morse fick hon sitta i gåstolen i enbart blöja. Jag ställer henne framför tvn men en bit ifrån. Jag går iväg för att hämta dagens outfit och vika lite Wildakläder. Jag kommer tillbaka för att hämta henne men stannar upp och kliar mig i huvudet. "men stod hon inte längre bak nyss"... Funderar inte mycket mer över det utan kläderna åker på.

Nu ikväll satt hon i stolen igen, även nu i enbart blöja! Jag går och hämtar lite bestick i köket och kommer till vardagsrummet och stolen har börjat vända på sig. Jag och maken sätter oss i soffan och får se hur Wilda sparkar sig framåt! Här ska man inte sitta still utan gärna sparka sig framåt och sen vända på stolen!

Vi bara smälter och sitter här i soffan och ler fånigt! Tänk vad vår tjej kan! Och hon blir tre månader på måndag! Stor tjej!

Nu saknas det bara kort på det hela så imorgon åker kameran och filmkameran fram, måste ju få det förevigat!

Älskade unge! Kan en förälder vara mer stolt? Snacka om utveckling!

1 kommentar: