söndag, november 07, 2010

Wilda fyra veckor!!



Idag blir min älsklingsflicka hela fyra veckor! Hon håller på att utvecklas till en stor flicka. Igår visade babyvågen här hemma hela 4845 g och på bvc i tisdags vägde hon 4460 g och var hela 55 cm lång!

Wilda utvecklas i rasande fart! Det är så himla roligt att se och lyssna på. Hennes jollrande och alla leenden! Mammahjärtat smälter!

och som hon växer har hon även vuxit ur alla kläder i stl 50, likaså bodyn på bilderna! Vissa 56-kläder är ju även de lite trånga!



Och hur går det då med mammakroppen? Ja ölmagen är stabil! Men annars händer det grejer. Häromdagen visade vågen -0.5 kg denna vecka, idag visar den -1.1 kg om man jämför med förra söndagen, som kommer vara mina "vägningsdagar". Tycker att det är ett bra resultat, ännu bättre om man tänker på vad jag stoppat i mig! Min fina hälsovecka har inte varit så hälsosam om jag säger så. Pizza, godis, kakor och fika, läsk och annat onyttigt men som sagt, vågen visar minus och det är huvudsaken.
Däremot har det inte hänt så mycket i cm. Vid ölmagen står det still men 1 cm mindre i midjan - jag lovar att jag är toksnygg när jag slappnar av i magmuskulaturen och hållningen!
Imorgon är det ny vecka och det tar vi med nya tag! 4 kg kvar, eller 3.9 för att vara exakt. Lyckas jag till 1 december tro? :)

2 kommentarer:

  1. Jag tror helt klart att du kommer att lyckas, men tänk på att vikt inte är ett bra mått egentligen. Jag pendlar mellan 76,6 och 78,9kg beroende på tidpunkt på dygnet och tidpunkt i min cykel.

    Jag har inte gått ned ett hekto på en månad, men mitt midjemått har blivit 2cm mindre. Jag tror dock att kombinationen däremellan är närmare sanningen! Om man inte gymmar för att få mer muskelmassa, vill säga..

    SvaraRadera
  2. älskar din blogg! lika mammig som min, man försöker hitta något annat att skriva om men hur svårt är inte det då när man är upp över öronen förälskad?!

    jag gillar också zinksalvan, kanske borde prova servetterna också? många märken är ofta för blöta tycker jag...

    kram!

    SvaraRadera