lördag, november 20, 2010

Dag 02 – Min första kärlek

och det här blir väldigt enkelt... Det är helt klart Åke DANIEL William Tömmervold!

Jag har varit intresserad av lite killar, som t.ex. Erik Magnusson, Eric Daniels och Daniel Andersson, men långt ifrån förälskad eller än mindre kär.

Den jag verkligen tyckt om är Daniel och det är ju inte jättevanligt att man springer på sin första kärlek när man är 21 år.


Vår historia började iaf såhär...


Det är januari 2000 och jag sitter på http://www.skunk.nu/, en sida som numera inte finns. Jag hittar en fem år äldre kille som är djurgårdare och slänger iväg ett litet meddelande. Daniel säger att det var någonting om att vi båda är djurgårdare, själv är jag fortfarande säker på att det är han som hittat mig där. Våra åsikter går isär och när jag brukar vara bombsäker på min sak så har jag ALLTID fel så därför kör jag på Daniels åsikt idag.

Vi pratade via skunk under många år, ibland intensivt och ibland mindre intensivt.


I början på 2005 bad Daniel mig iaf att skicka ner kort, jag hade ingen dator så kunde inte skicka via nätet så därför bad han mig att skicka ett riktigt kort postledes. Jag fick hans adress och lika fort tappade jag bort den, dvs. så fort jag hade svarat på ett meddelande så raderade jag dem. Hade skrivit upp hans adress men självklart slarvade jag bort adressen.

Efter några veckor skrev han och frågade om han skulle få nåt kort och ja det skulle han såklart. Jag tog mig i kragen och letade på eniro (kan ju inte erkänna att jag är en slarver och först tappat bort lappen med adressen och sen raderat meddelandet) och fick fram två adresser. Jag visste att det var någonting med "gård" i adressen, och tur är väl det så jag inte hade skickat brev till hans pappa. haha. när jag skrev upp adressen så sparade jag även hans telefonnummer. Jag skickade iväg ett sms och talade om att jag nu har skickat iväg korten och sen var det inte mer med det...

I juli 2005 flyttar jag ner till Sthlm och vi börjar nu skriva lite mer intensivt till varandra och säger att vi ska träffas och kan göra det i samband med när han ska hälsa på sina systrar som bor i samma förort som mig.

14 augusti 2005 åker jag och Ronnie Wetterling upp till Gävle för att gå på Gefle-DIF. Det är en väldigt solig och fin dag och Ronnie är dyngrak och halvsover på vägen upp. Så vid ok-macken på vägen upp kommer jag på mig själv att tänka "undra om han sthlmsdaniel ska på matchen, måste kolla om jag har kvar hans nummer"... Självklart hade jag det och skickar iväg ett sms. Jag får snabbt svar och det visar sig att han är på väg till Gävle och ligger ca 10 min före oss. Vi kommer överens om att ser vi varandra ska vi säga hej... Hur enkelt är det att lista ut vem den andre är? Jag ger iaf en beskrivning om vad jag har för kläder på mig och att han ska hålla ögonen öppna.

Vid Söderhjelmska där "förfesten" hålls börjar jag spana efter en lite smått överviktig kille (han hade visat bild på hur han såg ut alldeles i början vi börjat skriva till varandra)... Jag skickar nåt sms när jag hittat nån överviktig kille i stil typ "är det du".. Men varje gång har jag fel.

En stund senare hör jag till höger om mig "är det Maria?".. Där står en lång och smal kille med lite dimmiga ögon och snus på framtanden... Där är han! Där är Daniel. Vi småpratar lite och sen går han tillbaka till sina kompisar. Efteråt sätter jag mig ner igen och tankarna börjar redan snurra "men han såg ju mycket bättre än jag trott" "vilken fin ögonfärg han hade" och sen slutligen "han ska jag träffa igen". Där hade jag bestämt mig.

Det blir sedan match och vi sms:ar lite under matchen och han beskriver var han står och säger att jag gärna får komma dit, men jag avstår- jag fokuserar på att hålla koll på Ronnie, han är inte mindre nykter nu vill jag lova!

Under matchen bestämmer vi iaf att vi ska träffas framöver. Jag blir lite nervös.

Efter matchen så möter jag och Ronnie upp Jonna Hedblom (numera gift och har annat efternamn), min dåvarande absolut bästa kompis vilket jag ångrar att det inte riktigt är idag. Hon ska lämna min telefon till min pappa som ska lämna in den på garantilagning (har 6 dagar kvar på garantin). Så jag tar ut mitt sim-kort och blir mobillös.

En vecka senare träffas jag och Daniel i Kista Centrum. Vi strosar runt i affärer och letar efter en present till hans pappa som snart ska fylla år! Därefter tar vi en fika. Innan vi skiljs åt bestämmer vi att vi ska ta en bio ihop nästa gång vi träffas! Jag längtar redan!

Detta är början på en oerhört rolig resa! och än är det inte slut, ett nytt kapitel har precis börjat, dvs kapitlet FAMILJ.
Sommar 2006 i Leksand
Sommar 2007 i Hurghada
Sommar 2008 i Trondheim
Sommar 2009 på Djerba, vår förlovningsresa

Bröllop i Leksand 15/5 2010

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha, både du och Daniel ser som bäst ut nu :D

    Förresten, det syns verkligen att du tappat mycket vatten. Du ser lite lika uppsvälld ut längre, haha! :) Du var riktigt fin idag.

    SvaraRadera
  2. Snacka underbart inlägg..
    Riktig kärlek ♥

    SvaraRadera