tisdag, november 30, 2010

Lite planer!

Har idag börjat fundera lite... Jag funderar på "jakten efter min kropp" och har nu kommit på hur jag ska göra.

Först och främst ska jag vänta ut min förkylning som nu har slagit till. Under tiden jag är förkyld blir det promenader med barnvagnen.

8 december har jag min efterkontroll och sedan får jag börja träna igen. Vissa säger att man ska undvika att träna mage ett tag till, andra säger kör på! Eftersom jag fick en blödning efter spinningen förra veckan tänker jag vänta till efter efterkontrollen innan jag drar igång igen.

Jag ska försöka till en början hinna träna tre dagar i veckan, två kondition och ett styrka. Måndagar har jag tänkt mig spinning och onsdagar bodypump. Sen kanske afrodans på lördagsmorgonen.

Och i kostväg ska jag för det första påbörja mitt godisfria år och därefter äta enligt gi.

Klarade ju inte mitt första mål att gå ner till min "startvikt" till 1 december, så nu har jag förlängt det till 1/1. 2.5 månader har då gått sen förlossningen och då borde jag ju även kunna försöka påbörja mina andra kilon, som inte tillhör graviditeten! :)

Men först av allt ska jag SOVA! Lillskrutt har varit lite grinig och ledsen nu ikväll så nu när hon blivit lite glad är det dags att bära in henne till sängen! Ligga på armen är en självklarhet då hon har stort närhetsbehov. Tur att jag vant mig vid att ligga på en sida redan under graviditeten, nu är det inga som helst problem att ligga stilla!

Natti natti ni där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar