onsdag, november 17, 2010

Det går upp och det går ner!

Jag vet inte riktigt hur jag mår numera.. Humöret är på topp för att sen göra en störtdykning ner i det djupa deppträsket. Jag är oerhört labil just nu. Känner att jag inte trivs med den här berg och dalbanan!

Dagen idag kändes bra fram till jag fick kommentaren "när ska du ha?"... Vadå? Jag har redan fött barn, för fem veckor sen. Tydligen får man inte ha kvar mage då utan nej då är man gravid. Tack! Det stärker mitt redan usla kroppssjälvförtroende!

Jag har iaf bokat tid för efterkontroll så 8/12 är det dags. Då får jag äntligen börja med HÅRDTRÄNING, dvs komma tillbaka till min egen kropp... Känner att det är dags nu, orkar inte med promenader och lite överkroppsstyrka. Jag vill pressa hela kroppen, jag längtar efter bodypump och spinning!

Jag ljög förresten, det som gjorde att mitt humör började dala var när jag kom till Babyland för att hämta min älskade vagn! Jag dubbelkollar handtaget, dvs sänker det till min nivå och höger sida funkar finfint! Vänster.. Ja det är ju fortfarande superlöst! Jag drog till markeringarna för de har ju redan anklagat mig att ha "dragit för långt och medfört felet på egen hand" men nej det har jag inte. Jag drog längre än till markeringarna när vagnen redan var trasig, när jag redan upptäckt att det glappade. Så nu ska den bli tillbakaskickad till Emmaljunga och kommer inte tillbaka förrän om FLERA veckor! Hur ska jag nu klara mig? Javisst, jag har ju den här "fina" Briovagnen, som visserligen är lättkörd men oerhört ful och drar till vänster så man måste lurpassa på den hela tiden.

Det som gjorde mig irriterad var när jag kollade på "reparationspapprena" där det stod att vagnen är körd i TRAPPOR! Man får inte köra i trappor för då täcker inte garantin, det sade de på Plus för nåt år sen. Jag är varken född i farstun eller är bakom flötet så det riskerar jag inte. Enda "trappkörning" jag gjort är att ha tagit mig in och ut ur vårt hus. Vi har ett steg för att komma in, är det trappkörning måntro? Då måste att gå upp på en trottoarkant också vara trappkörning och hur gör då alla andra med sina vagnar?

Nej idag började dagen bra men dalade väldigt snabbt. Som att vända på en femöring ungefär och ja jag vet att jag är labil.

Imorgon ska jag iaf först ut och gå i flera timmar, i väntan på systeryster som är på sjukhuset och ligger härligt nersövd. Sen när vi kommer hem ska jag till gymmet, det här funkar inte längre. Jag orkar inte se ut såhär, jag måste först tillbaka till min egen kropp och därefter börja min bantning!

1 kommentar:

  1. Vi bor två trappor upp och konkat vår emmaljunga upp o ner i dessa trappor i 2år och vårat styra är helt. Så nog tror jag den ska klara de lilla du går utan o ta stryk.

    SvaraRadera