torsdag, november 04, 2010

Jakobsberg = Lilla Chicago???

När vi kom till Jakobsberg idag reagerade vi över att det var poliser överallt!
Första vi såg var piketen som stod på motorvägen, sen kommer vi till "motorvägsrondellen" och där stod en polisbil på gångvägen. Tredje och fjärde polisbilen vi ser är vid Jakobsberg Centrum... Vi lyfter blicken och ja, även polishelikoptern var i luften!

Vi knatar in i Jakobsberg Centrum och där var det poliser överallt och självklart är orsaken RÅN på GULDFYND!!

Och ja, nyfikenheten hos svenska folket är ju oerhört. Gick ju knappt att komma fram, än mindre med barnvagn! Det var tjockt på folk och alla hade verkligen jättestora ögon och stod som förstenade!

Sen, hur smart är man om man rånar en guldfyndsbutik mitt i en galleria mitt på dagen? Ja det är ju dömt att misslyckas!

Roligaste kommentaren stod iaf mobilkillen för "det har bara varit ett rån på Guldfynd, här får du en present"... Kanske inte jättekul såhär, men det lät riktigt roligt när han sade det och de står precis bredvid butiken och sen alla förstenade människor runt omkring! Jag skrattade gott åt kommentaren iaf!

Nej nu måste jag nog röra mig mot sängen, jag hör en mindre glad tjej från sovrummet!

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar