onsdag, november 24, 2010

Dag 06 – Min dag

Det börjar som alltid med sängmys med älskade Wilda! Efter att hon fått lite mat somnade hon om och jag gick upp och åt frukost och fixade mig.

Vid 10.30 väckte jag Lillstrumpa då hon inte fick sova längre. I med lite mat och sen byta blöja och på med kläder. Vid 11 åkte vi till Eskilstuna.

Väl i Eskilstuna gick vi och träffade "Odd". Var jättetrevligt, vi gick och tog en fika och prata prata prata! Kul! Riktigt kul! Vi ska snart träffas igen och då kanske vi har en varsin liten bebis, eller ja Wilda är ju inte så liten längre. Inte så som hon äter! Mitt hjärtegull

Sen blev det skolan. Elin fick möta upp mig och låsa upp så jag kom in i skolan, orkade inte gå omvägen då det blåste så! Ja jag är lat! Vi snackade lite och snart slöt några klasskompisar till henne upp.

15.15 började min lektion. Kändes bra att gå på den även om jag hört det förut, men nu vill jag göra tentan och jag hoppas verkligen på att klara den. :)

Vid 17 åkte vi hem och sen dess har vi bott i soffan, var ju inte hemma förrän 19.

Fick dock en smärre chock här hemma. Hann inte mer än innanför dörren innan Lillstrumpa ville ha mat. Fram med flaskan och pumpen. Daniel matade och jag började pumpa. Vi har ju kommit på att vi kan pumpa lite nu när mina bröst mår som de mår, dvs inte alls. Men kommer inte långt förrän jag upptäcker att jag BLÖDER! och inte lite! Var inte kul alls. Jag fick panik, vad gör man nu?

Iaf så sökte jag lite information och nu är jag ganska lugn. Ska ringa och höra imorgon med bvc, hoppas att de kan konstatera vad det är för fel, om det är svamp eller vad det är?

Imorgon ska vi åka och köpa present till mannen i huset. Ska även köpa Svärmors present till honom, då vi ändå ska handla i närheten. Pengarna ligger i byrålådan! :)

Nej dags att se hur lilla familjen mår. En sak är säker, det kommer inte vara skönt att sova inatt, jag har såååå ont i mina bröst! Fy 17, inte alls kul. Om jag inte får ordning på det här snart blir det nog flaska för alltid, även om jag helst vill amma. MEN jag har haft såhär i tre veckor nu och det blir bara värre. Jag vill bara gråta så fort det är dags för mat!

natti natti vänner!

2 kommentarer:

  1. Det låter ju som svamp och det är väl rätt troligt när Wilda hade det oxå.. Svamp går ju som tur är bra att behandla så förhoppningsvis kan du snart amma igen!
    Hoppas du får snabb hjälp!

    Du har fått en länk hos mig förresten!

    SvaraRadera
  2. MAn skall inte väcka ett spädbarn som sover, de behöver all sömn de kan få. För 20 år sedan sa de att man skulle mata dom var 3e timme och därmed väcka dom, men i nuläget skall se sova så mycket som de vill, alltså som det behöver! / Johanna

    SvaraRadera