onsdag, november 03, 2010

Så var det de här om amning!

Ja amning är en självklarhet nu när det visar sig att det funkar alldeles ypperligt! Det är ju det bästa för barnet! Jag är av den åsikten att kan man amma, funkar amningen så ska jag amma..

Det jag däremot inte gillar är att flasha tuttarna till höger och vänster. Nu har jag ordnat det så bra att jag lägger nånting för och självklart väcker det åsikter. Det "roligaste" jag hittills hört är att det är töntigt att jag täcker över,.. Men vad ska man göra då?

Vill man inte visa tuttarna till höger och vänster och samtidigt amma, hur gör man då? Här hemma är det ju en annan sak. Daniel har ju sett mig förr, om inte annat under förlossningen när jag låg hög på lustgas och skrek efter mitt lavemang som jag inte fick! HAHA Jag vet fortfarande inte när trosorna åkte av, då har man koll! :)

Nej jag tänker fortsätta att täcka över eftersom mina bröst tillhör mig och mjölken tillhör Wilda! Jag vill vara bekväm i min situation, vilket jag är när jag slipper flasha! Sen får alla andra ha sin egen åsikt!

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Har varit och letat tröjor som går att öppna en bit fram, sen gömmer vi oss under en större tröja. Du kanske har nåt fiffigare knep? Det blir ju en del offentlig amning när jag måste springa på så mkt läkarbesök :)
    Vad fin hon är Wilda! Och så vaken!

    SvaraRadera