tisdag, november 01, 2011

Som en kratta

Gnällfia höll låda från kl 6 till 8.30... Lite lek och mycket gnäll... Sen vaknade igen strax efter 10... Och nästan på en gång började gnället...

Sen sov hon igen en stund vid 12 men hon hostade så mycket så sov kanske i 20-30 min innan hon vaknade igen.

Efter lunch gick vi ut och först till en början var det jättekul att vara ute.. Ute i det fria... Sen blev det gnäll igen... Jag passade på att kratta ihop en säck med löv så nu står det tre säckar nere vid gångvägen och en säck bredvid soptunnan!

Det sista som hände innan vi gick in var att W stod på näsan och blev jätteledsen. Tro jag det när hon blödde lite på näsan.. Vi kom in, tog av oss kläderna. W sprang in på sitt rum och jag satte mig i soffan... Då kom maken hem!

Jag hade planerat att jag skulle städa medan han jobbade- jo tjena. Välkommen hem till jordens bombnedslag! När W sov där mitt på dagen passade jag på att vika tvätt för att få undan det torra och möjlighet att få upp de två maskinerna jag planerat att tvätta nu ikväll. Jag kom inte ens ett torkställ innan hon var vaken.

och ja Fröken Riv har ju en tendens till att plocka fram allt- så även idag!

Men nu ser det bra ut igen! :) Vi plockade undan tillsammans och när maken ville dra dammsugaren gick jag och Wilda och gömde oss i badrummet- vi tog ev. vårt sista bad! För nu står badkaret ute på altan eftersom mannen ska måla om badrummet i helgen.

Nej nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinen ska vara klar så jag kan hänga tvätten och sen sova säng säng säng! Imorgon åker vi till Dalarna jag och Lillfia!

Väl mött där uppe!

2 kommentarer:

  1. Hur fungerar det att måla om badrummet? Jag är också sugen på att göra det. Ska ni måla direkt på våtrumstapeter eller?

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    vad kul med förändring i badrummet. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera