söndag, november 27, 2011

Lik mamma

Kom på en sak idag när jag var nere i centrum.

Jag kände mig som Mamma brukade se ut... Det enda som inte stämde överens var att jag hade stövlar och hon gick antingen i chippar, snowjoggers eller träskor. Och med kläderna då...

Jag hade en oversize-tröja stickad som räckte en bit nedanför rumpan och leggings under. Precis som Mamma brukade ha! Sista åren hade hon dock "träningsbrallor", ja såna som jag alltid knatar runt i här hemma. :)

Det enda som saknas är "V:t" som frisyr (jag vill ha mitt V) och det mörkbruna håret så skulle jag börja likna Mamma även till utseendet. Iaf om jag ska lyssna på systeryster som alltid säger "nu är du lik mamma" "du är lik mamma" "sådär var alltid mamma" osv.

Det var bara en tanke som slog mig, men väldigt slående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar