lördag, november 19, 2011

Namnsdag?

Jag tror att jag har namnsdag idag- stämmer det? Ja självklart är det inte Maria för det är ju februari utan mitt andranamn. och 19e vet jag att det är idag men frågan är vilken månad jag har namnsdag? ;) September, oktober eller november? Ja vem bryr sig egentligen...

Har varit några intensiva dagar nu. I torsdags kom lillasyster på besök och åkte hem idag... I torsdags hände inte många knyck men igår var det fullt upp. Först var vi till Kvarnkojan och träffade lite barn och föräldrar (öppna förskolan) och sen hem på en snabblunch. Därefter åkte vi till Väsby och tände ljus på gravarna för att därefter åka vidare till Sollentuna och tända ljus även där. Som avslut på eftermiddagen blev det en fika på Stinsen. Det var jag, Wilda, Elin, Grisen (Daniel, min bror, ni vet) och Pappa.

Kvällen blev lugn med matlagning och tv-häng.. Eller ja.. Jag hängde framför usel tv och min älskade man och syster spelade Wordfeud. Jätteroligt att vara femte hjulet under vagnen! ;)


Idag blev det först lite träning.. Bodypump och gash- nu börjar jag bli otymplig. Eller ja, tekniken börjar tryta i vissa övningar känns det som. Men det är ju inte jättelång tid kvar nu.. Det är bara det att magen ska typ explodera i storlek! :)

Sen vid 13 var det dags för 70-årsfest! Det var trevligt, sjukt varmt och hög ljudvolym bara! Och tror att Faster som fyller hade det allra trevligast! =) Och det är ju det viktigaste. Wilda fick träffa sina två favvosar idag och hon var också nöjd!

Vi kom hem vid 17.30 och vår fantastiska tjej var jättetrött och kom med både napp och Snuttis. Gosa i 30 s och sen röja järnet! Lite alvedon i kroppen och välling på det så slocknade hon vid 19 efter lite protester. Nu hoppas jag att hon sover till imorgon och slipper vakna och hosta som hon gör. Funderar på att ringa bvc och höra vad vi ska göra med hostan!

Maken gick och lade sig redan kl 20 så här sitter jag. Ensam och "övergiven" i soffan. Blir nog inte uppe så länge jag heller eftersom det är så tråkigt att vara ensam.. Men nu är det "så mycket bättre" på tv.

Hoppas att ni haft en bra helg så här långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar