torsdag, november 24, 2011

Besök hos barnmorskan!

Ja idag var det då dags efter 14 veckor att gå till bm och kolla lite.

Mina värden var blandade.

SF-mått: 25 cm
Hjärtslag: 145
Blodsocker: 5.1
HB: 107
Blodtryck: 143/85


Fick träffa en annan bm idag än den jag skrev in mig hos. Henne behåller jag! Vi diskuterade lite om min uc (ja Elin, jag har ulcerös colit) och jag ska få ta ett ferritinprov om tre veckor när jag ska tillbaka!

Sen diskuterade vi lite om förlossningen med Wilda. och jag kanske ska ta järninjektioner när det närmar sig då jag förlorade så mycket blod förra gången. Kan vara bra att bunkra upp och fylla förråden! Sen berättade hon att om den här bebisen ligger rätt (vilket W inte gjorde) är risken väldigt stor att vi inte hinner in till förlossingen! Hon tipsade oss om att ha handdukar med oss utifall att. och är även en av anledningarna till att det är viktigt att mitt blodvärde är bra. Om vi skulle stå i skogen utan hjälp och jag blöder lika som förra gången

Ja det här var en bm som jag verkligen fastnade för...! Så henne håller jag kvar!

4 kommentarer:

  1. Vad sk med en bra BM - sånt är guld värt. Hoppas verkligen inte du tog illa upp för att jag frågade... I så fall ber jag verkligen innerligt om ursäkt!

    SvaraRadera
  2. Får man fråga varför de tror att det kan gå "så" fort? :)

    SvaraRadera
  3. Härligt med en så bra bm! =)

    Jag var ju iväg i onsdags.
    SF-mått: 25 cm
    Hjärtslag: vet ej exakt, sa hon aldrig.
    Blodsocker: 8.1 (ska göra belastning på tis)
    HB: 115 (fick ändå börja med järntabletter)
    BT: 135/nåt jag inte minns.

    Kram på dig! Tyst fr dig i tråden... =(
    SoMa72

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att ha en bm som känns bra. Nästa gång ska jag verkligen byta om det inte känns rätt helt klart!

    SvaraRadera