söndag, februari 20, 2011

Svar till Sandra:


ja nu ska vi se... Nu ska jag ge dig svar eftersom du inte vill ha kontakt via telefon eller höra min sida av historien. och eftersom jag vet att du följer bloggen skriver jag min historia här!

Jag gör inte dig till en skit, jag berättar min historia- den historia du inte lyssnar på när jag försöker prata med dig. Så nu gör jag det igen. Hade du varit så pass mogen hade du kunnat ta det på telefon, men du vill inte att vi hör av oss om vi inte ringer till P, men nej jag vill inte ringa dit. Har dessutom inget nummer så blir ju lite svårt!

En sak vill jag säga först, det är du som valt att hugga på mig, inte tvärtom- det är du som plötsligt ska berätta för hela världen hur hemska dina systrar är! För det första kan du prata även med Sara och Elin och inte bara mig! Sen har jag fortfarande inte gjort något fel. Jag har aldrig ljugit, jag har inte lurat dig genom att inte komma när jag lovat. Det är fortfarande en gång jag inte kom och jo ni var magsjuka, det var iaf vad P sa till mig i alla 555 sms jag fick den julhelgen. Nej jag ringer inte var och varannan dag eftersom du gjort M och S till dina syskon, du har valt att inte visa uppskattning på att vi hör av oss, du har valt att inte visa om du vill ha kontakt med oss eller ej. Man kan säga till en annan människa att "ja jag vill träffa er men prata med P om vi har något annat inplanerat".

och ja jag tar det via bloggen eftersom du inte vill ha någon annan kontakt med mig förutom genom msn.

Nej du fick ingen inbjudan till dopet eftersom du inte visat intresse av W, du ville knappt hålla henne när jag var uppe för hon släppte sig- ja spädbarn både bajsar, kissar och pruttar på en, MEN de har blöja, det är inte så att hon bajsar dig rätt i knät!

Vi bjöd de som visat intresse av W på dopet! och nej du fick ingen inbjudan eftersom du inte uppskattar att vi kommer upp till dig, du visar ingen uppskattning att vi försöker ha kontakt med dig. Du vill inte ge ut ditt mobilnummer, du blockerar en från internetsidor och ignorerar kontakt på t.ex. facebook. Då kände jag att det inte var läge att skicka en inbjudan! Jag vill att man ger och tar i en relation.

Skulle det bli fler barn i den här familjen så kan du ju själv avgöra om du vill vara delaktig eller ej. Jag har gett dig ett förslag att få vara delaktig i W:s liv, men nej det vill du inte.

Du är moster, du är det, men jag vet inte om du vill vara moster- du har ju M:s barn uppe i Borlänge. De verkar ju så mycket mer intressanta!

Du behöver inte förlåta, du har gjort ett val. Jag ångrar inte mitt beslut eftersom du inte visat någon form av uppskattning.

Får jag fråga vilken bror du pratar om som tar hand om dig? Den som aldrig åker och hälsar på eller hör av sig? Jag och Sara har åkt 25 mil för att träffa dig, men jag glömde- det räknas inte!

Nej det gör inte ont att läsa eftersom jag inte håller med dig om det du skriver. Jag gör inte det. Du säger bara att jag ljuger iaf, men nej Sandra det gör jag inte! Jag har ALDRIG ljugit för dig.

Nej jag ringde inte på din födelsedag, jag sa grattis till min man och sen var det avklarat. Wilda var 1.5 månad när du fyllde år och har haft många veckors problem med amning och annat så jag har glömt bort de flesta som fyllt år, namnsdag och annat för att jag haft huvudet fullt av annat! Telefonen är inte det första jag prioriterar, än mindre att sätta mig och ringa.W är faktiskt nr 1 och har man problem med ett av de viktigaste tingen i en bebis liv, dvs MATEN, så får man prioritera och ja jag prioriterade min dotter de första 14 veckorna! och sen en liten detalj, när ringde du mig när jag fyllde år? Vet du ens NÄR jag fyller år?

Jo det betyder mycket för mig, men ännu mer för Sara. Vet du hur mycket hon har gjort för dig genom åren? Jag har försökt ha en systerrelation till dig men det verkar inte fungera, inte som du gör nu. Skäller och skäller och berättar hur hemsk jag är!

Jag älskar dig men jag tänker inte ta nån mer skit jag inte förtjänar!

Nu har jag svarat på din kommentar.. Det känns väldigt omoget att behöva skriva ut det på en blogg, men du vill ju inte ta det på telefon! och skriver man på msn säger du bara vilken skit jag är... Läs nu och begrunda, tänk efter! Jag är inte så dålig som du vill ha mig till.. Jag är bara din syster! på gott och ont!

1 kommentar:

  1. HAHAAHAHAHAHA

    kul o läsa ska jag säga dig.

    Jo det är så att jag har fått kontatk med min bror jag inte kände tidigare. Han tar hand om mig o hugger inte när jag säger att jag ska sova borta!!

    jag har försökt , men vi missuppfattar säkert varandra , jag orkar inte tjafsa o tänker inte bry mig längre. just nu kommer skolan föra allt annat.

    SvaraRadera