söndag, februari 27, 2011

Hemma igen!

och vad trött jag är! Det tär på kropp och psyke att försöka vara pigg och alert med en influensa som härjar i kroppen. Eller i fredags var det helt okej, men igår... zzznarrk! Då var det inte många hästar hemma vill jag lova!

Dagen började nere på bvc och Wilda är en stoor fin, vacker, underbar och helt fantastisk tjej! i fredags var hon 65 cm lång, 7580 g tung och 42.5 cm i huvudomfång!

Sen begav vi oss norrut! Resan gick bra och först i Borlänge började W protestera, men tur som var skulle vi precis stanna. :) In en sväng hos fam T och äntligen fick jag träffa minimini! Ja jag fick ju se honom i somras när han var 8 v, men det var inte mycket man såg då eftersom en viss "barnvakt" höll i honom med näbbar ock klor! Men nu fick jag iaf se charmtrollet! och stora var lika söt hon! Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag! Måste snart träffas igen och då kanske göra nåt annat än sitta inomhus och fika. :)

Därefter begav vi oss till Leksand. Första jag ser är Spogge, det var inte igår! Nästan ett år sen jag såg honom sist och det var verkligen jättekul! Sen blev det lite mat och skitsnack. Vid 20 gick jag, W och systeryster ut och tog en kvällspromenad. Vi var ute i 1.5 h och väldigt frusna lår och rumpa fick jag med mig in... Kliade som attan och brände! Fint med köldallergi! Det var dock lite spännande att gå där framåt kvällskvisten för det snurrade fint i huvudet! Det är tur pappa bor trångt så det är nära till en vägg att hålla i, vilket behövdes både en och tre ggr! Det blev väldigt sent innan vi kom i säng och ja W vaknade ju såklart och blev jättepigg. Så 2 på natten hade hon och bror fullt ös med gummibjörn och kramsång! När vi väl somnade sen så blev det.. inte mycket sova. Bror snarkade och snarkade och snarkade. W sov på min arm så jag kunde inte vända ut och in på honom så fick anlita de säkraste jag har, mina fötter. :) De ruskade om honom många ggr och när han blev tyst somnade jag, sov 20 min- sparka honom under kudden (vill ju inte göra honom illa) och muttrade högt och tydligt (tom sara vaknade varje gång) och han blev tyst.. och så höll vi på fram till 8 på morgonen... då sparkade jag upp honom och med sig fick han W... De tog en morgonpromenad och jag sov två timmar! SKÖNT!

Så var det lördag. Jag mår allt annat än bra, men upp på Siljan och fikar- just det Sara ska ha betalt för fika! :) Och sen en tur på Noret och på vägen ner till pappa springer vi på Castellanos och de följer med ner. Väl hos pappa så vaknar W och hon följer med in. Nadja tar henne och jag springer in på toa.. När jag kommer ut ser jag hur Daniel Castellanos står och drar vagnen fram och tillbaka och jag frågar om de lagt henne i vagnen igen och om hon sover och han säger "jag vill inte att hon ska frysa så jag drar vagnen här och det är tyst så hon sover"... Det roliga är att W var kvar i köket.. hahaha. och hon sover INTE! Oj vad vi skratta!

Strax efter 16 går vi uppåt mot hockeyn iklädd en outfit som passar på antarktis! Bror skrattade och frågade om vi var ena riktiga inuiter (eller vad det heter)... men visade sig vara en bra mängd på kläder. Första perioden svettades jag, andra frös jag och tredje alldeles lagom- sa jag att jag hade feber? :) Leksand torska och Mora blev laget vid SILJAN! :)

Blev en tidig kväll för mig och W... 22 gick vi och lade oss. Slog på "den lilla sjöjungfrun" och det är en alldeles utmärkt sovfilm! Såg kanske 5 min sen sov både hon och jag. Vaknade några ggr under natten men tio tim senare gick vi uppåt!

10.22 rullar vi från Leksand. Tack för den här helgen!

på eftermiddagen var det babysim och W gjorde sina tre första dyk och hon var så duktig och tror hon tyckte att det var roligt. Framöver ska vi köpa simgogglisar till mig så jag kan vara med under vattnet. Jag kan ju inte gärna titta under vattnet för då ryker nog linserna. :)

Sen har jag och W sovit tre tim på eftermiddagen och nu ska vi snart gå och lägga oss!

Natti natti på er kära vänner. Nu ska en sliten förkyld kvinna ta sin dotter under armen och sova säng säng säng. Imorgon nalkas jobb för kvinnan i huset, pappaledighet för mannen i huset och vanlig vardag för lillskrutt! Har tipsat om öppna förskolan men tror inte att de kommer dit.

1 kommentar:

  1. Sötnos, du vet väl att linser åker ur i saltvatten och klibbar fast som fan i sötvatten? ;) Linserna tycker om salt och vill vara där det är som saltast, typ :P

    SvaraRadera