tisdag, februari 22, 2011

Härlig fika!

Idag var det först skola, träffade syrran en snabbis och hon fick låna Lillfia en timme! Sen var det dags för föreläsning med den italienske professorn Roberto Verganti! Han var riktigt bra! Hade gärna lyssnat mer på honom men nu ska han ju hem till Italien igen!

På föreläsningen kom det ett sms om en förfrågan om "spontanfika" i Västerås med bästa Juli och självklart hoppade vi på det! det var jättetrevligt, blev en foccacia! Hennes mini vaknade men slog aldrig upp ögonen, typiskt. Nästa gång har jag bestämt mig för att få se honom med ögonen öppna! Förra gången vi sågs sov bebisen igenom hela "föreställningen". haha.

Väl hemma så har humöret varit ostabilt hos Lillfia! Hon somnade dock kl 19 som hon brukar, men redan 19.40 bröt krokodiltårarna och panikgråten ut. Ingenting ville funka, testade att amma, nappen, vagga, kolikgreppet, massage, byta blöja, ta tempen (35.8) och vyssja lite. Till slut när jag inte fick grepp på vad hon ville slog jag igång "The Gummy Bear Song" och vips fick jag ett leende och en glad tjej. Låten tog slut och panikgråten drog igång igen.

nu ligger hon här i soffan med Brottis, nappen och filt men sova? Nej det är inte aktuellt. Pappa har gått och lagt sig i gästrummet, sjuklingen har bestämt sig för att jobba imorgon! Vi är nu sams efter att jag fått lite frispel på honom i morse. Är faktiskt en duktig fru som ber om ursäkt när jag gjort fel- det ni!

Imorgon ska vi in till stan och träffa oktobermammor. Ska bli mysigt- gillar de tjejerna! Så himla underbara! Får se vad kvicksilvret visar imorgon, om vi ska ta en promenad ner till tåget eller om vi ska ta bilen!

En till sak om Lillfia. Hon är hopplös på att sova på mage! lägger henne på rygg men så fort hon somnat ligger hon på mage med ansiktet nerborrat i kudden! Hopplösa älskade unge! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar