torsdag, februari 17, 2011

Konlikt...

Igår pratade jag på msn med min yngsta lillasyster. Hon är fly förbannad på oss syskon som bara ljuger och inte finns där för henne. Sen arg för att hon inte fick någon inbjudan till dopet som var i söndags!

Jag förstår henne, men hur kul är det att komma och hälsa på när man inte pratar med en, måste sitta i köket med fostermamma, kusin och bästa kompisen som hökar över en? Och dessutom pratar över ens huvud och om sånt vi inte har någon aning om...

Jag har aldrig ljugit eller lovat att komma förbi... De ggr jag har lovat att komma förbi har jag även gjort det förutom en gång då vi inte fick komma förbi pga att de var sjuka! Jag tänker inte stå för något som inte är sant.

Ja hon är 13 och säkert en hormonstinn tonåring, men valet att inte bjuda henne på dopet var enkelt eftersom hon inte visat någon uppskattning när vi kommit förbi och aldrig svarat på om hon VILL att vi ska komma. Det har jag tagit som ett tecken på att hon inte vill ha oss där och ja då kom ingen inbjudan.

Jag förstår att hon är besviken, men det finns ju alltid två sidor av en historia! Jag gjorde ett val och tydligen var det fel enligt henne.

Ja ja, det är som det är. Nu vet jag att hon avskyr oss och det är ju skönt att få veta det ändå... Nu vet jag ju vad man har att vänta sig... Samtidigt som att det är väldigt tråkigt!

1 kommentar:

  1. ja jag är förbannad!!
    det har jag rätt att vara !!
    kul att du lägger upp sånt här på din blogg ?
    du får mig att seut som en skit , vet du det ?

    Jag gjorde mitt val om att skirva till dig på msn , o det varMITT val !

    du lovade mig att komma i mellan dagarna för 2 år sedan , vi var inte sjuka , det var ni som inte kom.
    Att inte bli bjuden på sin systerdotters dop , gör ont
    om hon nu är min systerdotter...
    jag är 13 , och jag sätter mig inte på ett tåg själv.
    du kanske var 10 första gången du åkte , men det skiter jag i , för jag är inte du , jag är mig själv.

    Jag förlåter dig inte ,
    det gjorde så jävla ont att inte bli bjuden på Wildas dop , att jag satt o grät.
    Hur fan tänker du ?

    Jag har äntligen hittat min bror ,
    o han tar hand om mig ,
    han bryr sig om mig
    det gör inte ni.
    Gör det ont nu när du läser detta ?
    för det hoppas jag verkligen att det gör.
    För det gör ont inom mig..
    inte pga av det jag skriver , utan det ni gjort mmot mig...
    du ringde inte ens på min födelsedag..
    för du hade fulltupp med Daniel.
    men din syster då ?
    betyder ite jag något ?
    är jag bara luft för er ?

    SvaraRadera