fredag, februari 11, 2011

Mysfredag!

Wilda slog upp sina blå vid 5 i morse och sen var dagen igång. 5.30 ringde mannens klocka men då var ju vi andra vakna, dock låg vi kvar i sängen då jag tyckte att det inte skulle vara morgon ännu! Vid 5.50 slår jag på Nyhetsmorgon, mitt morgonprogram vardag som helg, och sen myser vi i sängen. Maken var snäll och tog upp Lillfia och bytte blöja.

Vi ligger och lyssnar på Sthlms snökaos med alla bussar som är inställda, tågen som är försenade, alla varningar om att stanna hemma osv osv.

Vid 8 går vi upp, Lillfia får på sig lite kläder och sen får hon leka i gymmet en stund medan jag gör i ordning mig. Sen vid 9.30 skulle vi åka ner till sista babymassagen, men 9.38 kom vi ut genom dörren. får ploga mig fram i snön som räcker mig upp till vaderna. Vid garaget får jag ta i många ggr innan jag får upp porten- jag avskyr vår garageport(!!!), men får till slut upp den iaf. Ser att grannen har en snöskyffel vid sin plats så jag lånar den så jag kan komma ut med bilen. Även där får jag gasa rejält för att komma ut, likaså för att komma fram. Vi kom iaf ut från parkeringen och sen gick det bra. :)

Ner till massagen och jag kommer strax innan 10, det är bara jag där! Efter en liten stund kommer Jennie med. Och sen var det massage för hela slanten, eller ja W hade annat för sig. Hon vände från rygg till mage för första gången! Och sen en gång åt andra hållet. Jag fick vara med och se när hon gjorde det, så himla roligt!

Efter massagen gick vi ner till ica och köpte socker, smör, lunch och sen en kakmix... Tänkte göra en laktosfri kaka och eftersom jag inte är så bra på sånt så blev det faktiskt en kakmix.

Sen bar det hem! Wilda somnade fort så jag försökte få henne att sova i vagnen utomhus, den som känner W vet att hon inte sover när vagnen står still! För att inte W skulle frysa ute i snöstormen så låg hon i vagnen med täcke och filt över, sen vagnöverdraget. Sen gick jag in och hämtade två filtar där jag korvade ihop den ena filten och lade bakom hennes huvud så ingen kalluft skulle komma in så hon skulle börja frysa, sen lade jag en annan filt över skarven liggdel/sufflett där stormen låg på. Vill ju inte att det ska kunna tjuva in kalluft där heller om min skatt ska sova utomhus! Slutligen hämtade jag babyvakten och lade tätt intill W och sen drog jag över regnskyddet. Hör och häpna, hon sov i vagnen i en hel timme! Imponerande!

Under tiden hon sov käkade jag lite lunch och därefter påbörjade jag lite bakande. Först gjorde jag en sats till med kärleksmums, nu kan alla få en bit var om de vill! :) och när de var i ugnen började jag med kakmixen. Lagom till att jag fixat ihop smeten kommer jag på att man kanske ska ha mjölkfritt smör om man ska göra laktosfria kakor. SMARTASS Maria! Som tur är var det ok från båda laktosintoleranta! Puh! Där blev jag orolig! Jag som faktiskt har tänkt till! och vet ni, kakorna blev supergoda!

Under kvällen har jag tränat bodypump- träningsvärk väntas!

och sen hade jag och W lite fredagsmys, hon somnade dock snabbt så sen var jag ensam här ute i "huset". W ligger ju i sin säng och sover sen kl 20! Hon borde vakna snart och vilja ha mat, men så länge hon sover är ju det bra!

Nu väntar jag på att lillebror och lillasyster ska komma hit. Sen kommer även kistan som ska målas om och stå i hallen! :) Vi har lite planer, eller jag har snarare! Mannen får bara acceptera!

Ska fixa lite med disk och tvätt under tiden jag väntar, för det verkar jag inte få speciellt mycket hjälp med.

God natt kära vänner!

1 kommentar:

  1. Vad duktig tös ni har! :)
    Ja stadig har Isak varit länge med men sitter inte helt utan stöd. Kanske några sekunder då. ;)
    Kram!

    SvaraRadera