söndag, februari 06, 2011

AJ AJ AJ!

Satan i gatan vilken mensvärk jag har! HEEELT galet! och såhär tidigt?

Jag förväntar den röda veckan först efter W:s dop, dvs drygt om en vecka. Men då räknar jag på 28 dagar, vilket kanske inte stämmer alls- vad vet jag vad min kropp vill nu efter att W har kommit till världen? Innan hade jag en cykel på 25 dagar. Och är den på 25 dagar är det kanske inte konstigt om jag har mensvärk nu. ¨

Ska kanske avvakta lite och se om pms-monstret tittar fram! Det där monstret brukar ha en tendens till att visa sig några dagar innan!


En annan sak då, och ja det handlar om W! hon är lite rolig. När hon är vaken kämpar hon och kämpar för att ta sig från rygg till mage, utan att lyckas! MEN sover hon så ligger hon snart på mage. kan somna på rygg men när man tittar på henne senare ligger hon på mage. Lilla skruttan! Ska lägga datumet på minne först när hon vänder sig i vaket tillstånd, är ju inte riktigt "godkänt" när man har en mjuk säng att vända sig i, blir ju nerförsbacke då ju! HAHA.

Nu blir det iaf sova säng säng säng! Imorgon ska jag jobba, första riktiga långpasset UTAN W. Hur ska jag klara det utan ångest? 8.15 börjar jag dessutom så borde ju redan ligga i sängen! Men har fixat lite nu, hängt upp tvätten och förberett en ny. Sett till så att min andra bh är upphängd så jag kan lägga den jag har på mig i tvätten- man känner sig måttligt fräsch att variera sig med TVÅ bh:ar... Men dumt att preppa sig med nya om man ska sluta amma om några få månader. Vet ju inte hur länge W nöjer sig med mig! Har visserligen börjat klara mig bra utan ersättning nu den här veckan. Idag fick hon dock lite flaska för att komma till ro- hon var så trött och blir så frustrerad då om det inte serveras- läs: kommer av sig själv, så hon fick flaskan och sen var det natti natt!

Har även lagt undan lite mera kläder i stl 62. Imorgon ska hon få ha sina p op-kläder och se om de fortfarande passar. Hon har två dressar i tvätten som sen ska läggas undan och ett par byxor i byrån, annars är det 68 som gäller! Stora damen! Snart dags att införskaffa sig stl 74, lite har hon ju men långt ifrån så att det räcker! Tjohoo!

Nej just det, jag glömde- var ju nattdags!

God natt underbara människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar