onsdag, februari 09, 2011

Mysdag med Wilda

Idag blev det tidigt uppvaknande. Telefonen ringde kl 8 och det var en dam som sa hela tiden "vill du ha mitt kontonummer eller personnummer så du vet vad det handlar om" och jag försökte hela tiden få henne att förstå att jag hade ingen som helst koll på vad hon var ute efter och frågade om hon ringt fel och vad hon menar med att vilja ge ut personnumret eller kontonumret. Efter tio min så förstod hon att hon ringt fel och hon bad om ursäkt massor av ggr!

Under det här samtalet hör jag hur W vaknar! "åh nej" tänker jag och ja jag fick det uppätet med. Hon var sååå trött men vägrade att somna om. Vi ligger kvar i sängen i förhoppning om att somna om NÅN gång. Tji fick jag och kl 11 gav jag upp. Under de här timmarna innan vi gick upp så busade vi lite och så hade jag nyhetsmorgon på.

Vid 12.15 begav vi oss ut i solskenet och det var så mysigt att gå ute och njuta av solskenet, även om det var något kallt emellanåt när det blåste! Vi var nere i centrum vid 12.44 så då gick vi upp till Lindex och köpte ett par nya strumpbyxor inför söndagens dop! Därefter gick vi upp till öppna förskolan!

Uppe på förskolan fanns det massor av barn! W fick "sin" favoritleksak och det tog inte många sek innan den var i munnen och hon hade fullt sjå att leka med den. Vi hade riktigt mysigt där uppe! Efter en stund kom Michaela med lilla V och hon är ju så söt. W och V känner ju varandra ganska bra nu efter många träffar. Tydligen så har W en tendens till att göra de stackars bebisarna ledsna. W sökte lite närhet hos både V och en pojke men båda började gråta. HAHA, stackars lilla W! Vid 14 var det den traditionella sångstunden och den myste vi oss igenom.

Efter öppna förskolan gick vi ner till ica och beställde en smörgåstårta med köttröra och två bitar laktosfritt! :) och ja de ska ätuppas på söndag! Svärmor gör en räktårta med så behöver inte beställa allt iaf!

Vid 14.30 somnade W och då beslöt jag mig att lämna förskolan. Så efter ica gick vi hemåt och hon sov och sov och sov. Hon kunde tom sova i vagnen ute när vi kom hem, i vanliga fall vaknar hon direkt när vagnen stannas. Det gjorde hon även idag men hon somnade OM, och det har inte hänt tidigare! 16.30 slog hon upp sina blå när Daniel kände på ´na när han kom hem från årets första arbetsdag!

Vi har verkligen haft en alldeles underbar dag jag och W! Helt underbart! Såna dagar ska vi ha fler av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar