onsdag, augusti 17, 2011

Satkärringen på hörnet!


det kommer nog bli min nya roll här på Hovslagarvägen... och jag gillar det! :)

Nej men skämt och sido. Jag ringde idag och lämnade ett klagomål. Ett klagomål på två av våra grannar som parkerar sina bilar inne på gårdarna.

Själv tycker jag inte att det är okej att det står en van, ett släp, en volvo, en audi och en opel på tomten. Jag tycker inte att det är ok att använda sin tomt som parkering och använda den dagligen! Speciellt inte på avspärrad gata med "innergård" och massor med barn som är ute.

Jag tycker att man respekterar att innergården ska vara bilfri. Speciellt när barn inte är kända för att tänka efter före utan gärna springer ut ändå.

Sen finns det ju en miljöaspekt ur det hela med. Hur bra är det med massa olja och andra kemikalier i backen? För skrotbilar brukar ju ha en tendens att läcka lite varstans. Speciellt de som inte rullar...

Ja jag lämnade iaf in ett klagomål och händer det inget kommer jag be maken ringa en gång till så de fattar att vi menar allvar. Självklart har jag inte lämnat något namn eftersom de inte frågade men de vet att det är en av de få som köpt sitt hus som ringt in och klagat! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar