lördag, augusti 06, 2011

Det där med att gå!

Vi övar ju hela dagarna med att W ska våga ta sina första steg på egen hand.

Hon har balansen, hon har tekniken, men vågar inte släppa riktigt ännu.

Gåvagnen går hur bra som helst- då springer hon nästan... Gå med att hålla i båda händerna går galant... Gå med att hålla i en hand går galant... Gå med att hålla i ett finger går också galant, likaså nudda finger mot finger (Wildas ena finger nuddar mitt ena finger) går galant- men så fort hon känner att jag tar bort fingret så sätter hon sig.

Men jag är imponerad att hon kan gå utan problem bara genom att nudda finger mot finger... Nu hoppas vi på att hon vågar släppa taget.. Men samtidigt vill jag inte skynda på henne utan hon får självklart välja sin takt själv!

Om fyra dagar blir hon dessutom 10 mån!

2 kommentarer:

  1. Va?! Har ni haft så fint. =( Fuskis.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh försöker ni få en till redan!! Vad kul för er! :O)
    Det där med att gå, det händer när det händer känner jag. Oliver är superduktig på att stå själv och gå längst med möbler men varken då jag håller honom med båda händerna lr bara en hand. Det kommer när det kommer som sagt.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera