tisdag, augusti 09, 2011

Första steget!


Idag har vi varit till BVC med Liten tjej! Hon skulle få sprutan mot mässling, röda hund och var det polio tro? Skälet till det är vår Rhodosresa om fyra veckor! Eftersom det varit en del mässlingutbrott har vi frågat oss för vad som rekommenderas och ja då blev det en vaccination. Blir ny vaccination vid 18 mån- tänk det är bara 8 mån till dess!





Sen här hemma har vi övat på att gå. Eller ja, jag och Daniel kan ju gå men Wildabus. Det är inte så att vi försöker stressa fram att hon ska börja gå men hon har balansen och tekniken.. Iaf står hon stadig som en fura utan stöd.


Wilda följde med mig in till hennes rum och ställde sig upp och när jag klappade händer och tjoade och vinkade tog Wilda två steg och sen kastade hon sig om halsen på sig! Idag tog hon sina två första steg! Och hon var superstolt! Hon var jätteglad!!


Maken tror mig dock inte utan tror att det är ett önsketänkande. I övrigt tycker W att det är jätteroligt när vi försöker pusha på henne! :) För hon står stabil som en fura och så slänger hon sig framåt och skrattar! :)


Så dagen före tiomånaders-dagen tog Wilda sina två första steg!




4 kommentarer:

  1. Duktiga tjejen!

    Den där vaccinationen, är det en sån som kostar en massa? Eller bekostar BVC den iom att hon fortfarande är så liten?

    SvaraRadera
  2. Duktig hon är! :)Två steg är GÅ på riktigt! Nu går hon flera steg om nån vecka!

    SvaraRadera
  3. Duktiga tjejen! :)
    Här sätter fegheten stopp än. Vendela står stadigt, men måste hålla i nånting. Om det sen är min tröjkant som egentligen inte ger stöd alls är inte så noga hehe.. Hon äter bättre nu, sen hon slutade vara ifrån mig nästan varje dag. Tyvärr.. Så jag hoppas vi kan fortsätta som nu att A kommer hit nästan varje kväll och träffar henne.
    Nu springer nog Wilda snart ifrån er och hittar på bus! Fick ni väga och mäta idag också? Eller hade ni ingen 10-månaderskontroll egentligen?

    SvaraRadera
  4. Men vilken sötnos hon är! :)
    Vad fint du fått din blogg! =)
    Kram!

    SvaraRadera