fredag, augusti 26, 2011

Kryssning!

Ja som jag nämnde i förra inlägget så har jag varit på kryssning...

Det var LIF-kryssningen! Min syrra ville åka men hade ingen att åka med så då följde jag med.. Sen övertalade jag vår andra syster att följa med och vips var vi tre..

En hel båt med blåvita tröjor, en AIK:are och så jag... Jag har ju alltid visat vilket lag jag håller på och så även denna gång. På med makens röda "Djurgårdens Hockey slutspel 2010"-tröja och så gå på båten...

På vägen in på båten står det en man i kostym och tar i hand och presenterar sig och inte är jag sämre jag så jag hälsar, tar i hand och går in... Lite senare några däck längre ner hälsar mannen på mig igen... Han presenterar sig ännu en gång som "Mats" och så säger han"dig hälsade jag på när du gick ombord".. Och så ville han att jag skulle gå förbi shoppen och köpa en ny tröja.. Det var en trevlig Mats jag pratade med.. Senare visade det sig att det var Leksands IF:s vd jag pratat med.. Det är inte första gången jag pratar med folk jag inte vet vem det är!

Under kvällen var det några om jag hade nå skit på tröja, om jag hamnat på fel båt eller var dags att byta tröja... och ja, efter middagen svirade jag om!

Vi var mestadels i Fun Club men även en och annan sväng i pianobaren. Lyssnade på när lite dansband spelade och när Clabbe körde sitt race i dj-båset.. Var förresten faktiskt upp på dansgolvet en gång och det var när Norsken bjöd upp till foxtrot... Jag vill så gäääärna lära mig bugg.. Västras buggskola räcker inte riktigt till! Så varje gång jag blev uppbjuden till bugg skickade jag upp Elin... Sen ställer inte mina fogar upp på kraven heller så bara att inse, bugg är inget för mig detta året..

Är det NÅGON som vill börja på nån buggkurs? Jag vill!

Jag höll ut länge, kl 2 svensk tid slog jag igen mina blå! zzznarrk!

Sen idag började jag dagen med att färga ögonbrynen och har konstaterat att det lär nog bli svart färg om jag ska färga fler ggr.. Den bruna blir ju inte tillräckligt mörk, dvs så mörk som jag brukar vilja ha det! ;) Sen lite brunch på det och en sväng på tax-freen...

Efter tax-freen där jag köpte en flaska whisky till maken och en mössa och ett par strumpbyxor till Lillfia gick vi till Funclub.. Elisas och Piraterna spelade sin dansbandsmusik.. Sen var det dags för Paolo Roberto, först intervju och sen sitt föredrag.. Och efteråt spelade Stiko Per Larsson som även avslutade dagen. Ja det var karaokefinal med, men det var inte så mycket att hänga i julgranen!

Det var en trevlig kryssning men hade önskat några fler minuter på dansgolvet.. Annars brukar jag typ bo där! :)

Det var även lite småkul att träffa de där gamla "rävarna" som jag kallade för vänner, kompisar och bekanta.. Nu hälsar de och går vidare. Men jag glömde ju, jag har ju lämnat Dalarna för "Sthlm"- sen att Bålsta tillhör Uppsala län är en annan sak..

Tack för en trevlig kryssning!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar