fredag, augusti 26, 2011

Paolo Roberto

Kom hem för några timmar sen med huvudbry.. Har varit på kryssning med systeryster 1 och 2... Och idag höll Paolo Roberto föredrag där han gick från "kungen av Kungsan" till dagens Paolo Roberto.. Han tog upp en hel del intressanta grejer, men även saker där jag började tänka till och tänka efter!

Föredraget var väldigt intressant. Vilken RESA han har gjort sen 1987 då han var en av Sveriges farligaste ungdomsbrottsling. Och idag lever han nästan som "vem som helst"..

Det som gjorde att jag började tänka till var det där om hälsa, vad annars? Jag anser själv att jag har ganska bra kondition och fysisk hälsa utom på en detalj... Min vikt! Och den har jag ju så stora komplex över så det är galet. Jag förstår ju själv att det inte är sunt att bli glad för att man spyr nån gång emellanåt- nu på sistone är det ju pga graviditeten med "lillebror" (nej vi vet inte om det är en lillebror eller lillasyster och vi kommer inte titta efter heller).. Sedan VET jag ju att man inte får banta som preggo men jag kommer fortsätta att försöka tre ggr i veckan. Denna vecka blir det tyvärr bara två, men två är bättre än en och så får det vara denna vecka!

Jag skulle ha velat ställa lite frågor efteråt, men det är ju bara sånt där önsketänkande!

kontentan av det hela höll Paolo Roberto ett föredrag som gjorde mig väldigt berörd där jag började tänka efter en del. Och självklart var det inte BARA hälsa som gjorde att jag började fundera, grubbla, tänka, you name it.. Det var fler saker som han sa...

Det är en imponerande resa han gjort genom åren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar